..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçý, toplumda uzun çalýþma ve çabalardan sonra alnýnda ýþýðý ilk duyan insandýr. -Atatürk
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti
Ahmet Zeytinci
Öykü > Gülmece (Mizah)

Seneler önce askerde bir daktilomuz vardý. Bendeniz bölük yazýcýsý ve daktilom güzel bir ikiliydik. Beni bölük karargahýna seçerken yüzbaþým ’’Nerede öðrendiðimi sorunca lise de seçmeli ders olarak okuduðumuzu söyledim.’’ tereddüt etmeden beni karargaha aldýlar. Bir masa, bir daktilo ve ben. Tak tak da tak tak tak tak da tak tak... O zamanýn hantal daktilolarýndan. Þimdilerde öðrendiðime göre Hindistan’da ki en son daktilo fabrikasý da kapanmýþ

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
421 
 Adalet Mülkün Temelimidir? 5  (Bayram Kaya)

Sosyal alan içindeki dýþsal kuvvet bað taþýyýcýlarý nelerdir? Nasýl belirlenir? Nasýl bir kesikli sürekli olmakla simetri kýrýlmasý verirler?
422 
 Aitlik A  (Bayram Kaya)

Aitlik kavramý da zamana zemine göre içine deðiþmeler almýþtýr. Þimdiki aitlik kavramý tarihsel olaný vermez. Geri bildiriþimi yoktur. Aitliðin bir mülkiyet iliþkisi olmazdan önceki dönemi vardýr. Bir de mülkiyet iliþkisi olan dönemi vardýr.
423 
 Doyumsuzluk Nedir, Ýnsanda Nasýl Oluþur?  (Cemal Zöngür)

Ýnsanda mevcut olan açlýk duygusu ve doyumsuzluklar, her kiþide farklý þekillerde deðiþik amaçlarla kullanýlýr. Birisi yeterince bir þeylere sahip olmadýðý için aç gözlülük gösterirken, diðeri en çoðu benim olsun en büyük ben olmalýyým mantýðýyla doyumsuzca hareket eder.
424 
 Faiz 13  (Bayram Kaya)

Kolektif geçmiþ köleci sistemle kesintiye uðratýlmýþtý. Ortak geçmiþ, hatýrlanamamakla geçmiþ ile geri baðlaným yapýlamýyordu. Her þeyin baþýna El in irade ve takdiri konmakla Düz mantýk oluþuyordu. Düz mantýk içinde özne nesnel geri baðlaným, ancak köleci öðreti olan El takdiri ile baþlayabiliyordu. Köleci öðretiyi referans alan her çözüm de yeni bir baþka köleci iliþki ortaya koyuyordu.
425 
 Ýttifaklar Bir Referans Noktasýydýlar 8  (Bayram Kaya)

Köleci sistemle birlikte gruplarýn emeði ve totem meslekleri yok sayýlmakla mülkün sahibi vardý. Kurban ve tazimler mülkün sahibineydi. "Kim bir yoksula kurban edilen yiyecek ve etten verirse Rab El 'in rýzasýný alacaktý".
426 
 Boþgezer Bir Damat Adayýna Mektup  (kemal düz)

Tembellik Hakký kitabýnýn yazarý Paul Lafargue. 1911 yýlýnda karýsýyla birlikte kendini öldürür Yaþlýlýðýn, beden ve zihin güçlerini azar azar kemirdiðini görmek istemeyen Lafargue, yetmiþ yaþýný aþmamak üzere kendine verdiði sözü tutmuþ olur böylece.
427 
 Doðru ve Gerçek  (Osman Volkan Þahin)

GErçek nedir, doðru nedir? Klasik felsefi tartýþmaya küçük bir katký. Felsefeye giriþ için moral motivasyon...
428 
 Anlamak Gerek 67  (Bayram Kaya)

Makro dünya içine kuantum dünya uzantýlý etkiler olmalýydý. Bu etkiler mikro dünyadaki gibi ayný anda olmasý gerekip te makro dünyada ayný anda oluþamayan Planck zamanlardý. Ýþte makro dünya içinde olup ta beliremeyen Planck özelliði veremeyen belirip yok olan kontrolsüz zihin devimli imajlar zihin deposu içinde oluþabilir.
429 
 Butlan 4  (Bayram Kaya)

Fakat sorumluluk bilinci tekil kiþi gayreti içinde olmayan belirsizdi. Sorumluluk kolektifeydi. Kolektif alan da tekil kiþide olmayan bir güvence ve gayreti sorumluluktan ötürü tekil kiþiye veriyordu.
430 
 Mantýðýný Oluþma 18  (Bayram Kaya)

Görünen evrenle, Hubble evreni farklý. Görünen evren 13,8 milyar ýþýk yýlý yaþýndayken; Hubble evreni 40 milyar ýþýk yýlý yarýçaplýdýr. Tüm (sonsuz) evren boyunca dalgalanma olsaydý. Evren yeterince büyük olsaydý; olmuþ olan, olacak olan, mutlaka bir yerlerde olmuþ olacaktý. Yani ikizlerimiz kuram olarak olasýdýr. Böylece geçmiþin geleceðin olmadýðý, zaman denen kavramýn bir olasýlýk olduðu ortaya konur.
431 
 Mantýðýný Oluþma 9  (Bayram Kaya)

Sistem çevrimlidir. Çevrim geri dönüþlü olmakla sorusu cevabý olan bir kontrolle, referans durumdur. Çevrimi olgu olay olam gibi üç durumla yalýnlaþtýralým. Çevrim döngüseldir.
432 
 Alan Açma ve Kolektif Kuvvet 6  (Bayram Kaya)

Erken dönem kardeþlikleri temas etme, dokunma, birlikte yaþam ve ortak aný oluþturmayla; hepsi biri, birinin de hepsi olmanýn kardeþliðidir. El mantýklý kardeþlik inanç üzerinde soyut absürt, kardeþliktir. El mantýklý kardeþler erken dönem kardeþleri gibi yaþama, gerçeðe dayanmaz.
433 
 Anlamak Gerek 62  (Bayram Kaya)

Tarýmcý grup da çoban grubun sorunlarýný anlama ve anlatma baðlamý içinde çoban gruba göre yavaþ olacaktý. Her meslek uðraþýsý ve meslek dili o grup ya da sektör kiþileri üzerinde öznel bir belirlenme olmakla bedensel uzluðu olan bir yetenekti.
434 
 Dört Durumla Ancak Teoloji 3  (Bayram Kaya)

El söylemi neydi? El söylemi teolojiye göre Dünya ve biz bu gün nasýlsak, 4 milyar yýl önce de, dünya ve biz aynýydýk diyen dogmatik anlayýþýn tarihi iyi analiz etmeyen söylemiydi.
435 
 Siyasal Ahlâk ve Ahlâksýzlýk  (Cemal Zöngür)

Siyasi ahlâksýzlýklarýn en çok yaþandýðý düþünce yapýlarýysa din, ýrk ve maddi varlýklara tapýnan narsist, hedonist ve ukala karaktere sahip siyasi oluþum ve bireylerde görülen bir durumdur.
436 
 Kurucu Ýnþanýn Temelindeki Kolektifi Oluþumlar 9  (Bayram Kaya)

Kolektif alan kiþilerde ortak olan, kiþilerin temel saðlanmalarý üzerine ayaðýný basan bir kolektif baðlaným yasasýdýr. Alan içindeki bu baðlaným enerjisi ayný anda ve eþ anlý birçok süreçleri baþlatýr. Bu baðlaným bileþimin gücünü kolektif güç ve yaptýran güç gibi türlü enerji deðiþimlerine ve enerji dönüþümlerine uðramýþtýr.
437 
 Bileþim ve Bileþimin Özelliði 1  (Bayram Kaya)

Belirsizle durum kendisine belirsizle olan bir durum deðildir. Dýþta ölçüþme veya giriþme koyamayan bir davranýþa belirsizle durumdur.
438 
 Ýttifaklar Referans Noktasýydýlar 3  (Bayram Kaya)

nsan dediðimiz varlýðýn kendisi belli bir anatomiye sahipse de insan nitelemesi biyolojik deðildi. Yalýtýmlý totem alan içindekiler insan deðildi. Sürü türü yaþam biçiminden ayrýlan hemcinsleri belirten anlam ayrýmýyla totem alandakiler de totemiydiler. Üreten iliþki içinde olup ta ittifak yapanlar da totemi deðil ilahtýlar. Ýttifaký yapanlar ilahtý. Bir süre sonra kendi içinde üreyememe nedenle ilahlarýn soyu tükendi. Ýlahlarýn geriye melezleri kaldý. Ýttifak uygarlýðýný taþýyan bu melezlere de insan dendi.
439 
 Faiz 22  (Bayram Kaya)

Þunu da belirteyim bu süreç para bulunana kadar altýnýn gümüþün takas deðeri yapýlmasýyla köleci takas bir nebze aþýlmýþtýr. Kolektif takas yerine kâr, kazanç gözeten birinin, satýcýlý alýþ veriþi gerçekleþtirememe zorluðu ortaya çýkmýþtý. Bu arýza kolektif olanýn arýzasý deðil, sömürücü, kâr yapýcý, alýp satmakla ticari kazanç elde edememe düzencinin arýzasýydý.
440 
 Ýttifaklar Birer Referans Noktasýydýlar 17  (Bayram Kaya)

Ya neyi rýzk olarak veriyordu El? Kolektif üretim hareketi içindeki kolektif gücün birikimlerine göz koyan El, kendisini kolektif gücün mülk sahibi olarak ilan etmesiyle; bu sanal mülkünü rýzk diye veriyordu. Yani El ortaklýðýn kapasite sahipliði içindeki öküzü, tarlayý, baðý, bahçeyi, avadanlýklarý, bilgiyi, rýzk diye, nimet diye, hikmetinden sual olunmaz diye daðýtýyordu

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.