..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Yaþam ciddi, sanat neþelidir. -Schiller
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Kelebek
ergun tekkalmýþ
Þiir > Bireysel

paramparça kuþlarýz dünyanýn tepelerinde ötüþüp duran sahibjn ýslýðýný bekleyen soluk soluða

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
941 
 Muvazaa 1  (Bayram Kaya)

Genel baðýntýnýn, özel baðýntýya oraný; öznel dünya içinde algý deðiþmesi ve dönüþmesi olmakla oluþ; az öncesi ile az sonrasý arasýndaki farkýn algýsýydý. Biz çevrede olup biteni buna göre algýlýyorduk. Toplumsal üretim hareketi gerçekleþmesi genel baðýntýydý. Genel baðýntýyla gerçekleþen üretimin kiþisi emek gücüne göre olan paylaþýmý da özel baðýntýydý. Özel baðýntýyý, bu farktan anlýyoruz.
942 
 Tarihi Kulluk Sözleþmesi 11  (Bayram Kaya)

Kiþi mülkü olan topraklara dikitler konacaktý. Bu dikitler o mülkü o kiþiye veren El mantýðýnýn dikitiydi. Yontu konan yer El takdirli iktisaba istinaden bu tür El iktisapla El topraðýný koruyuculuktu. Koruyucu týlsým denen bu tarz taþ dolmenler özel mülk olan yerlere dikilecekti. Bu dikitler anonim olandan, anonim olmayan sürece geçiþteki hafýzalarý, þimdisi ile geçmiþe baðlýyordu da.
943 
 Anlamak Gerek 33  (Bayram Kaya)

Karþýlýklý yüküm içinde üreten gruplarýn yaptýklarý takas süreci, gruplarý birbirine karþý yeniden ve yeniden üretime yükümlülüðü içine soktu. Böylesi bir yükümlülüðü ön gören üretim hareketi içinde köleci sistemin dediði gibi bir arz ve talep giriþmesi nerede, nasýl yapacaktý? Unutmayýn ki ne açlýk ne savunma ne cinsellik arzda deðildi, talep te deðildi.
944 
 Kurtuluþun Felsefesi 153  (Bayram Kaya)

Egemenlik Osmanlýdaki gibi taat, itaat, biat ve ibadet üzerine deðildi. Daha sonradan anlayacaðýmýz gibi Mustafa Kemal'in egemenlik anlayýþlý özü "köylü milletin efendisidir" sözünden çýkaracaktýr.
945 
 Köleci Yasalar 4  (Bayram Kaya)

Siz bir olanla, birlikte gideni; yani bir olan ve birlikte giden Nemrut’u da; Ýbrahim’i de; koþullarý içinde olukla kendinizde arayýnýz. Siz bir olanla, birlikte giden çoðu durumun içinde; Ýbrahim’i bir yana koyup umutsan oluþla kutsayaný olursanýz; Nemrut’u bir yana koyup sövenle döver oluþun lanetçisi olursanýz; Yalýn beklentiler boþ yeredir. Kaçýnýlmaz oluþla Ýbrahim’i nemrut yanýyla, Nemrut’u da Ýbrahim yanýyla kavga ettireceksiniz.
946 
 Tarihi Kulluk Sözleþmesi 2  (Bayram Kaya)

Bir arabayý ortaya koyan vidayý, somunu yapmak; motor kalýbý dökmek, diþliler üretmek vs. gruba ait otomotiv olan sürecin; uzman sahiplik olukla sürecin parçalý durumu olmasýydý. Uzmanlýk olan parçalý iþler otomotiv içindedir. Tümü birden saðlýk sektörünü verecek olan; diþçi, radyolog, biyolog, ürolog, kardiyolog, dâhiliyesi, kulak burun boðazcýsý, kalp cerrahý vs. hepsi gruba ya da sektöre ait genel saðlýk içinde parçalý uzmanlýk iþidirler.
947 
 Bilimsel Olanla Bilimsel Düþünce  (Bayram Kaya)

Bilimsel olaný söyleyen biri bilimsel düþünce sahibi olmayabilmektedir.
948 
 Adalet Mülkün Temelidir 1  (Bayram Kaya)

El bize, sahibi olduðu mülkü sayesinde, takdir ve kader kavramlarýyla üzerimize öðrenilmiþ çaresizliði enjekte eder. Bununla kalmaz insanýn emeðine, insan bilincine yabancýlaþmasý üzerindeki kaybettirme korkusu olan rýzk, nasip kavramýyla üzerimize-üzerimize gelir. Yani El sistemi hep bizim kaybetmemiz üzerine sarmalayýþý inþa etmekle; adaleti de buna göre inþa eder. Þu halde El’in adaleti bize kaybetme korkularýmýzý öðrenmemizdir.
949 
 Köleci Sentez (Tevhit) 1  (Bayram Kaya)

Yeni inþa, eskinin envanteri üzerine oturup eskinin envanterlerini tepesi üzerine döndürmekle tüm kötülüklerin ana kaynaðý olacaktý.
950 
 El Kavgalarý 17  (Bayram Kaya)

Bu El kavgalarýnýn kimi, El’in El’e üstünlüðü olan kavgalardý. Sentezci yapý içinde hangi El’den yana olacaklarýný bilememenin; hangi El’i destekleyeceklerini bilememenin sonucu sonrasýnda olup biten durumlar sanýyorlardý. Böylece çoðu Tüm süreci, El kavgalarýyla açýklýyorlardý.
951 
 El Kavramý 10  (Bayram Kaya)

El kime ve neden; kendisini tanýtmanýn gereðini duyuyordu? El kolektif olanlara kendisini tanýtma gereði duyuyordu. El, kolektife ait olan; üretim güçleri ve üretim hareketi sahipliði üzerinde yaptýðý katakulli ile emek gücüne kâr, ticaret adý altýnda sahip oluyordu. Bu sahip olma arzusuyla kendisini ortama “tanýnma”, ediyordu. El kolektif sahiplik olan duruma bir illüzyon yaptý.
952 
 Sistem Ýþszliði Gösterip Sizi Sömürüye Razý Ediyordu 5  (Bayram Kaya)

El takdirli sistem, üretim hareketi içinde tek kontrol edendi. Bu süreç içindeki zorunluluklarýn üzerini örttü. Bu enfeksiyon öznel kontroldeki sahipliðin pozitifliðini, artýrýldý. Emeðin pozitifliðini negatifliðe kaydýrdý. Kiþinin üreten emek gücü sahipliðini deðersizleþtirirseniz emek; mal-mülk sahipliði olanlara boyun eðer. Emek gücü El’e ve efendilere ram olur. Hem de bir daha kolay kolay uyanmamak üzere damardan afyonlu ilaçlarla El’e boyun eðer.
953 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 10  (Bayram Kaya)

Tek hücreli, ölümsüz bakteri yaþamlý düzlem içinde simbiyoz yaþam kendisine, hücre sentezine doðru giden yeni bir alan açmýþtý. Bakteri yaþamlý teorik ölümsüzlük insan gibi ölümle bilgisayarlý hayatý tadýyordu. Ýþte kazanç buydu. Bu kazanç geleceðe ne getirir ne götürür bilenmez.
954 
 Ekici ve Çoban Gruplarýn Diretisi 5  (Bayram Kaya)

Devri sadet (sadet devri-mutluluk çaðý) bitmiþ; hýrs, tamah, kin, gözyaþý, içinde hasedin, fesadýn da sürece karýþtýðý toplumsal tedirginliklerle sarsýlan yeniçaðlar baþlamýþtý. Ýnsanýn insana tahakkümü baþlamýþtý. Tahakküm, adaletli ve adil olmayý söyleyen süreçti. Saltanat ve devletlû olmak baþlamýþtý.
955 
 Alan, Alan Etkisi ve Alan Yönü 3  (Bayram Kaya)

Köleci yapý içindeki kul veya yeni mücadelesi içindeki kulluða karþý hayýr diyen insan, özde neye karþý demokrasi mücadelesi verdiðinin ve neye karþý demokrasi anlayýþ birliði yaptýðý sýnýf mücadeleli bir bilinci oluþmadýkça; herkesin kendi dini, herkesin kendi demokrasisi vardý!
956 
 Bir Hikâyenin Tarihi Nesnel Verileri 2  (Bayram Kaya)

El anlayýþlý düþüncenin, kolektif ittifaký parçalamasýndan sonra kendisinin izole bir ihsas ve ihdaslarýný ortaya koymuþtu. Kendini ihsas ve ihdasla oluþan El süreci sonrasýndaki dönem El tevhitçi oligarþiler dönemidirler.
957 
 Ekici ve Çoban Gruplarýn Diretisi 4  (Bayram Kaya)

Bu nedenle Abraham'a mal mülk köle verip bu tarz El olucu yasal mal mülk sahipliðiyle Awram halklarýn babasý kýlýnýyordu. Dünyevi ve uhrevi yönetici oluyorlardý. Bu geçiþkenlikle Ab ra Ham, Ha mu-ra-ba'nýn tersten okunmasýyla uhrevi ve dünyevi yönetirlikle Ýsrail metinlerine geçen bir kayýttý.
958 
 Tarihi Olan Ýlahi Adalet 9  (Bayram Kaya)

Tekrarlarsak bu oluþumlar var oluþun, akýþýn, kesikli sürekli durumlarý içinde olmasý ile olgu ve oluþlardaki süre durumlarýn yasasýydý. Klorofil enerji bandý içinde mitokondri olamýyordunuz. Lityum atomu içinde alüminyum enerji bant seviyesiyle iþlev durum olamýyordunuz. Atom ve moleküler de polimerler de enzimler de hücre de doku ve organlar da sosyo toplumlar da böyle zýt ve yansýma iþlev entegrelerle oluþuyordu.
959 
 Kurtuluþun Felsefesi 159  (Bayram Kaya)

Kendinse mutlak diyen; mutlak irade diyen, iradesinin yanýnda yöresinde irade tanýmayan El, þimdi meclisi dinlemeyi vaat ediyordu. Bu vaat argümanýyla El kendisinin mutlak olmadýðýný aþikar etmesiyle El, kendisinin mutlaklýk alanýný koruyan surda, gedik açtýrmýþtý.
960 
 Eþitsiz El'in Adil Olmasý 1  (Bayram Kaya)

Böylece El adaleti ortaklaþma denkliði içindeki eþitliði bozmuþtu. Bozulan eþitsizliðin de sürdürücüsü olmuþtu. Yani adalet kolektif eþitliði bozan ve sürdüren olmakla özel mülke temel meþruiyet olmuþtu.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.