..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Bir takým þeyler görürsünüz ve "Niye?" diye sorarsýnýz. Ben ise bir takým þeyler düþlerim ve "Niye olmasýn?" diye sorarým. -George Bernard Shaw
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Olsam...
Erkan baykal
Þiir > Aþk ve Romantizm

Sarhoþ olsam yaþasam hayatýn kýyýsýnda, Güneþ yaksa tenimi, Denizin tuzu kavursa tenimi, Koklasam seni bahar çiçekleri gibi, Bir mevsim boyu, Seviþsem seninle sahil boyu, Evimiz olsa dað bayýr kumsal, Cebrail görmezden gelse bizi, Doðursaydýk doðanýn çocuklarýný beraber, Koþsalardý mavi gök altýnda, Rüzgar koyardýk birinin adýný, Atlar gibi özgür ruhlar, Yeþerirdi aþkýmýz, koþardý at uzerinde, Baharlarda büyürdu aþkýmýz, Kutsal cenne

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
1001 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 54  (Bayram Kaya)

Taþ düzenli enerji kristali imajlý alt yapý yansýmasýnýn molekül transferi de kendisinden sorasýyla vardý ama kendisinden sonrasýndan haberi yoktu Bu hal transferleri ile en alt yapý bir üst yapýya dönüþüyordu. Bir üst yapý kendisinden sonraki üst yapýya göre alt yapý olmakla giderek kolektif süreçleri ortaya koyacaktý.
1002 
 Sessiz Çýðlýk  (Ahmet Odabaþ)

Kimin selasý okunuyor, çanlar kimin için çalýyor sanýyorsun…
1003 
 Müruru Zaman 10  (Bayram Kaya)

Suyu oluþan hidrojen ve oksijenin her birinin kendine özel yansýmasý ve davranýþ akýþý vardý. Hidrojen ve oksijen olan her birinin enerji akýþý ve enerji düzenlenmeli valans bandý süreçleriyle birbirine ortak özellikle bir baðýntý giriþmesidirler. Su bu giriþme ve baðýntýnýn ürünü olan ortak bileþkenin hükümdür.
1004 
 Özneli Oluþmanýn Kimi Süreçleri 1  (Bayram Kaya)

Özne içte zorunlu, kendisi olan bir inþa olmakla; dýþtan da kendisinden ve bilincinden baðýmsýz olmasýyla; tarihsel, zorunlu bir manadý inþaydý.
1005 
 Kurtuluþun Felsefesi Ek 10  (Bayram Kaya)

Mustafa Kemal'i anlamak Ne kemale bakmak Ne anlayýþý kýta yazmak
1006 
 Felsefenin Doðuþu 4  (Bayram Kaya)

Devam eden yazý,
1007 
 Teslimiyet 4  (Bayram Kaya)

Þimdi ahittiler olduklarý El 'in söylemine göre özel malý mülkü almalarý gelecekti. Bir sorun vardý. Mülkün sahibi olan El ortada yoktu. Zaten baþtan beri yoktu. Ama biri onu varmýþ gibi konuþuyordu. Onlar da El 'i kült merkezinde kendisini saklayan içlerinden biri olan ilahlardan tasavvur ediyorlardý.
1008 
 Ýdealize Etmek 6  (Bayram Kaya)

Merhamet, acýma, sadaka gibi imani anlayýþlar; köleci üreten iliþkindi genel baðýntýyý, dinsel öznellik anlamýnda oluþla köleci süreci kesikli sürekli yapýþla köleci enerjiyi bu anlatýþlar üzerinde akýtmanýn imani yollarýdýr..
1009 
 Felsefenin Doðuþu 2  (Bayram Kaya)

Devam eden yazý.
1010 
 Toplum Birey Ýçin mi? Birey Toplum Ýçin mi?  (Bayram Kaya)

Sunu: Toplum ve birey neyden ötürü varlar? Bu soruya cevap oluþturmadan bu tür sorular, sýrýtýk durmaz. Bu soru bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanýn en güzel örneðidir. Maþallah her konuya düþünmeden bir cevabýmýz olmaktadýr. Bu anlatýmým da doðru olmayabilir. Ancak somut, nesnel, baðýntýl olan, tarihsel ve tartýþýlabilir bir referans baðýntýlý giriþme ve tarihselliktir. Toplum birey için ya da birey toplum için vardýr dediðinizde baþlangýç koþullarý giriþmeli inþadan iz olmamakla, süreç absürt olmaktadýr. Bir hava gibi, gölgesine sýðýnýlmýþ bir kaya gibi kullaným olmasý dýþýnda ve insan öznelliðinin diyalektik bilinci olmasý dýþýnda bilgisayarýn insan için olmadýðýný hiç anlayamayacak mýyýz? Ya da illa bir yaþam dünyasýna gidip bilgisayar kullanan týrtýllarý görünce mi, bilgisayarýn insan için olmadýðýný anlayacaðýz. Ne insan toplum içindi, ne toplum insan içindi. Toplum, özne-nesnel süreçler baðýntýsýyla üreten iliþkiler hamulesidir. Araçlý ve öznel bilgi birikimli; düzenli enrji kullanýr düzenle farklý kullaným deðeri üretmenin deðiþimler iliþkisini oluþturan her düzlemdeki canlý; toplum, iliþkisi içindedir. Bir toplum iliþkisi illa insan uygarlýk düzlemi gibi olmasý beklenmemelidir. Evrensel ölçekte insan toplumu standartlýk deðildir. Ýnsan toplumu toplumsal yollardan sadece bir tanesidir. Buradaki birey ego karakterli biyolojik birey deðildir. Üreten, nitelikli emek ortaya koyan; toplumda bir deðiþtirme deðeri üreten insandýr. ……
1011 
 Osmanlýda Kýsmi Bir Etkin Hafýza 13  (Bayram Kaya)

El mantýðý her seferinde size kaybettiren süreçlerle olmasý üzerinde, günümüze gelmiþti. Bencillik üzerindeki hoþlanýþý dümenlerle ortak mirasa sahip çýkmýþ; mülk hakký diye size çalýþmalarýnýzý ve emek gücünüzü kaybettirmiþti. Günümüzde de aynen sürmektedir. Müteþebbis hakký, yatýrýmcý hakký. Giriþimci ve ticaret kâr payý. Hizmet kâr payý. Aracý komisyonu. Amortisman gibi kata küllilerle sürer.
1012 
 Avraham 1  (Bayram Kaya)

Abram ya da Avram adý (olasý ki Aramdý-Aramiydi); Abraham ya da Avraham olmakla kolektif inþadan kopup biçimlenen yeni ve inanýcý, imaný olan monarþin yapý inþasý olan El'e dek statüyle söylenip anlam edildi.
1013 
 Osmanlýda Kýsmi Bir Etkin Hafýza 3  (Bayram Kaya)

Yoksunluða karþý (mahrumiyet iliðe karþý), yokluðun (fukaralýðýn) varlýða (zengine) karþý olan eðimini sömürerek kullanýyordu. Fakire vermiyordu ama zengine mirasçý (muhtaç köle) yapýyordu! “Fakirler zenginin mirasçýsýdýrlar”. Veya “fakirin zengin üzerinde bir hakký (rýzký) var” diyerek yoksunu kiþisi sahipliði olan iradenin tahakkümü altýna veriyordu.
1014 
 Müruru Zaman 4  (Bayram Kaya)

Kiþi hep öyle olurlunu, saltýðý veren duygusuyla anlar. Sosyo toplumlar saltý kendi olurlunla; kendisinin kendisine etkimesi olan saltýyla anlar. Salt oluþ kararlý oluþa en yakýn geçiþ süreci olmakla mantýksal bir kullanýmdýr. Mantýksal kýsa yoldur.
1015 
 Soayal Duygu ve Bilincin Seçilimi 2  (Bayram Kaya)

Devam eden yazý.
1016 
 Köleci Yasa 17  (Bayram Kaya)

El kendisinden önce meþruiyet olan kamu ortaklýðýný kiþi sahipliðine dönüþebilmenin anlam ve anlatýmý olan irade oluþla ortaya kondu. Ýlahi ve ittifaký olan bir yaþam biçiminden; zýttý olan yaþam biçimine geçiþin meþruiyet aracý olukla ortaya kondu. Ola gelen içinde, yeri olmayanýn yeri oluþmakla oluþan yere; nesnel olmayan sübjektif menfaatle, alan açma anlayýþýnýn ifadesidir.
1017 
 Denge ve Dengesizlik Süreçleri 5  (Bayram Kaya)

Tohum (öz) varsa, tohumu ortaya koyan; toprak ýsý nem de var demektir. Yani tohum zorunludur. Doðada tüm süreçler, çevrimle; tekrarla olup; kendi kendini tekrar etmenin kayýt ve bellek tutumlu kayýtlarýdýr. Bu sürecin kendisini bilmesidir. Kendisini bilmek için illa bir beyin öznelliði gerekmiyordu.
1018 
 Nesne Olgu ve Olaylar Büyüseldir  (Bayram Kaya)

Büyü kavramlý ifade, büyü yapmaktan mý ortaya konmuþtu; yoksa büyüsellik çevrenin insanýmýza bir algýlatmasý mýydý? Devinimin ve mucizenin, büyünün kaynaðý nedir? neden canlý çeþitliliði vardýr? Parada da, bir çok yansýmanýn efendiliði mi var?
1019 
 Müruru Zaman 15  (Bayram Kaya)

Gel gör ki "yeni sürecin öncesine devam olmayý anarak meþrulaþma" içindeki gök kavramýnýn eski hafýzadaki anlatýmý müruru zaman nedenle þimdiki anlama ve anlatým diline göre oligarþiyi öyküleme diline göre anlatýlan aktarýmda eskinin gerçek iliþki olan mana dili kaybolmuþtu. Kaybolan ön ittifaklý gök kavramýndaki geri baðlaným olmasý gereken mana süreci ya da eski mananýn bek raundu izafe edilirken eski gök "yeni gök kavramý" oligarþini süreçteki anlatýmýn diliyle þimdiki yýldýza kaymýþtý.
1020 
 Elde Var Bir ve Bir Elde 1  (Bayram Kaya)

Ýlahi mana anlayýþý temelde içinizdeki groteski meþruiyetin; sosyal alanla biçimlenip, totemi çevrim merkezi olmak yanýnda; bir de üretim alaný ile de biçimleniþi içinde ortaya konan bir kontrol ve geri beslen imli çevrim merkezi olmasýndan baþka bir þey deðildir.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.