..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Kumarbaz
ergun tekkalmış
Şiir > Bireysel

şansa bak bir hayat kazandım da biraz daha biraz daha... derken saçıp savurdum boşluğa her kumarbaz gibi... herşeyimi...

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
1001 
 Büyü ve Büyücülük 8  (Bayram Kaya)

Büyü sizden kuyruk çıkarıp, sizleri kurbağaya dönüştürme sanatı değildir. Bir etkinin, etki olmayan bir mana kullanımıyla yer değiştirilmesi sonucunda sürece bir süre asıl etki koyan gibi oluşuyla o duruma tesir etmesidir.
1002 
 İdealize Etmek 6  (Bayram Kaya)

Merhamet, acıma, sadaka gibi imani anlayışlar; köleci üreten ilişkindi genel bağıntıyı, dinsel öznellik anlamında oluşla köleci süreci kesikli sürekli yapışla köleci enerjiyi bu anlatışlar üzerinde akıtmanın imani yollarıdır..
1003 
 Müruru Zaman 10  (Bayram Kaya)

Suyu oluşan hidrojen ve oksijenin her birinin kendine özel yansıması ve davranış akışı vardı. Hidrojen ve oksijen olan her birinin enerji akışı ve enerji düzenlenmeli valans bandı süreçleriyle birbirine ortak özellikle bir bağıntı girişmesidirler. Su bu girişme ve bağıntının ürünü olan ortak bileşkenin hükümdür.
1004 
 Kurtuluşun Felsefesi Ek 10  (Bayram Kaya)

Mustafa Kemal'i anlamak Ne kemale bakmak Ne anlayışı kıta yazmak
1005 
 Gücün İnşacı Olması ve Özel Durumla Davranması 2  (Bayram Kaya)

Kısaca: Güç, kendisini bilen, eylemli varlık olan öznede; anlam (mana) ilişkisi oluyordu
1006 
 Özneli Oluşmanın Kimi Süreçleri 1  (Bayram Kaya)

Özne içte zorunlu, kendisi olan bir inşa olmakla; dıştan da kendisinden ve bilincinden bağımsız olmasıyla; tarihsel, zorunlu bir manadı inşaydı.
1007 
 Felsefenin Doğuşu 4  (Bayram Kaya)

Devam eden yazı,
1008 
 Felsefenin Doğuşu 2  (Bayram Kaya)

Devam eden yazı.
1009 
 Teslimiyet 4  (Bayram Kaya)

Şimdi ahittiler oldukları El 'in söylemine göre özel malı mülkü almaları gelecekti. Bir sorun vardı. Mülkün sahibi olan El ortada yoktu. Zaten baştan beri yoktu. Ama biri onu varmış gibi konuşuyordu. Onlar da El 'i kült merkezinde kendisini saklayan içlerinden biri olan ilahlardan tasavvur ediyorlardı.
1010 
 Toplum Birey İçin mi? Birey Toplum İçin mi?  (Bayram Kaya)

Sunu: Toplum ve birey neyden ötürü varlar? Bu soruya cevap oluşturmadan bu tür sorular, sırıtık durmaz. Bu soru bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanın en güzel örneğidir. Maşallah her konuya düşünmeden bir cevabımız olmaktadır. Bu anlatımım da doğru olmayabilir. Ancak somut, nesnel, bağıntıl olan, tarihsel ve tartışılabilir bir referans bağıntılı girişme ve tarihselliktir. Toplum birey için ya da birey toplum için vardır dediğinizde başlangıç koşulları girişmeli inşadan iz olmamakla, süreç absürt olmaktadır. Bir hava gibi, gölgesine sığınılmış bir kaya gibi kullanım olması dışında ve insan öznelliğinin diyalektik bilinci olması dışında bilgisayarın insan için olmadığını hiç anlayamayacak mıyız? Ya da illa bir yaşam dünyasına gidip bilgisayar kullanan tırtılları görünce mi, bilgisayarın insan için olmadığını anlayacağız. Ne insan toplum içindi, ne toplum insan içindi. Toplum, özne-nesnel süreçler bağıntısıyla üreten ilişkiler hamulesidir. Araçlı ve öznel bilgi birikimli; düzenli enrji kullanır düzenle farklı kullanım değeri üretmenin değişimler ilişkisini oluşturan her düzlemdeki canlı; toplum, ilişkisi içindedir. Bir toplum ilişkisi illa insan uygarlık düzlemi gibi olması beklenmemelidir. Evrensel ölçekte insan toplumu standartlık değildir. İnsan toplumu toplumsal yollardan sadece bir tanesidir. Buradaki birey ego karakterli biyolojik birey değildir. Üreten, nitelikli emek ortaya koyan; toplumda bir değiştirme değeri üreten insandır. ……
1011 
 Osmanlıda Kısmi Bir Etkin Hafıza 3  (Bayram Kaya)

Yoksunluğa karşı (mahrumiyet iliğe karşı), yokluğun (fukaralığın) varlığa (zengine) karşı olan eğimini sömürerek kullanıyordu. Fakire vermiyordu ama zengine mirasçı (muhtaç köle) yapıyordu! “Fakirler zenginin mirasçısıdırlar”. Veya “fakirin zengin üzerinde bir hakkı (rızkı) var” diyerek yoksunu kişisi sahipliği olan iradenin tahakkümü altına veriyordu.
1012 
 Müruru Zaman 4  (Bayram Kaya)

Kişi hep öyle olurlunu, saltığı veren duygusuyla anlar. Sosyo toplumlar saltı kendi olurlunla; kendisinin kendisine etkimesi olan saltıyla anlar. Salt oluş kararlı oluşa en yakın geçiş süreci olmakla mantıksal bir kullanımdır. Mantıksal kısa yoldur.
1013 
 Köleci Yasa 17  (Bayram Kaya)

El kendisinden önce meşruiyet olan kamu ortaklığını kişi sahipliğine dönüşebilmenin anlam ve anlatımı olan irade oluşla ortaya kondu. İlahi ve ittifakı olan bir yaşam biçiminden; zıttı olan yaşam biçimine geçişin meşruiyet aracı olukla ortaya kondu. Ola gelen içinde, yeri olmayanın yeri oluşmakla oluşan yere; nesnel olmayan sübjektif menfaatle, alan açma anlayışının ifadesidir.
1014 
 Nasıl Yaşar Nasıl Ölürüz 54  (Bayram Kaya)

Taş düzenli enerji kristali imajlı alt yapı yansımasının molekül transferi de kendisinden sorasıyla vardı ama kendisinden sonrasından haberi yoktu Bu hal transferleri ile en alt yapı bir üst yapıya dönüşüyordu. Bir üst yapı kendisinden sonraki üst yapıya göre alt yapı olmakla giderek kolektif süreçleri ortaya koyacaktı.
1015 
 Avraham 1  (Bayram Kaya)

Abram ya da Avram adı (olası ki Aramdı-Aramiydi); Abraham ya da Avraham olmakla kolektif inşadan kopup biçimlenen yeni ve inanıcı, imanı olan monarşin yapı inşası olan El'e dek statüyle söylenip anlam edildi.
1016 
 Kurtuluşun Felsefesi 160  (Bayram Kaya)

Düşünce, eylem, bilgi, üretim şimdiki gibi kolektif bilgi, kolektif düşünce, kolektif üretim olmadıkça uygarlık, şimdiki süreç düzeyi olanakla değildi. Günümüzdeki sosyo toplumun ve uygarlığın mevcudiyetinde hep kolektif birim zamanlı inşa vardır. Kişi düşünmesi bile kolektif bazlıdır.
1017 
 Osmanlıda Kısmi Bir Etkin Hafıza 13  (Bayram Kaya)

El mantığı her seferinde size kaybettiren süreçlerle olması üzerinde, günümüze gelmişti. Bencillik üzerindeki hoşlanışı dümenlerle ortak mirasa sahip çıkmış; mülk hakkı diye size çalışmalarınızı ve emek gücünüzü kaybettirmişti. Günümüzde de aynen sürmektedir. Müteşebbis hakkı, yatırımcı hakkı. Girişimci ve ticaret kâr payı. Hizmet kâr payı. Aracı komisyonu. Amortisman gibi kata küllilerle sürer.
1018 
 Soayal Duygu ve Bilincin Seçilimi 2  (Bayram Kaya)

Devam eden yazı.
1019 
 Nesne Olgu ve Olaylar Büyüseldir  (Bayram Kaya)

Büyü kavramlı ifade, büyü yapmaktan mı ortaya konmuştu; yoksa büyüsellik çevrenin insanımıza bir algılatması mıydı? Devinimin ve mucizenin, büyünün kaynağı nedir? neden canlı çeşitliliği vardır? Parada da, bir çok yansımanın efendiliği mi var?
1020 
 Sistem İşszliği Gösterip Sizi Sömürüye Razı Ediyordu 3  (Bayram Kaya)

El yasası ve dinler ile birlikte bir anlayış doğmuştu. Bu anlayış köleci sistemdi. Köleci sistem illüzyonlu olan çevriminin ekseniydi. Bu mana anlayışına göre kimi kişiler ana karnına düşmeden önce El tarafından verilen rızklara sahiptiler.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.