• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
61
|
|
|
|
Kolektif alan kolektif emek gücü üzerine mülklü mülksüz diye parçalý edilmiþti. Kolektif emek, kolektif kapasiteyle; kolektif yapabilirlikti. Mülksüz lük duygusu kiþileri kolektif alandan ýraksatan düþünceydi. Iraksama mülk sahibini yakýnsatan düþünceydi. |
|
62
|
|
|
|
Týpký geriye doðru gittiðimizde "yumurtlayan bir tek tavuk örneði" bulamayacaðýmýz gibi geriye doðru gidildiðinde bir tek insanýmsý tür de bulamayýz.
Geride yumurtladýðý halde emziren bir tek deðil birçok türler buluruz. Yavruladýðý halde emzirmeyen birçok türler buluruz. Altý milyon yýlýn baþlangýcýnda "birçok primatlar" biyolojik olarak þimdiki insana göre insanýmsýdýrlar. Ve insanýmsýlar da hiçbir zaman "tek bir tür" temsilciliðiyle "tek bir tane" deðildiler.
|
|
63
|
|
|
|
Böylece dýþsal alanýn zorluðu ile yakýnsatýcý olan iniþ aþaðý enerji durumlu iki giriþme kolektif alanýn oluþmasýný baþlatýr. Alan eylemlerini durdurur etkimeler olurlar. Sistemin birinci aksaðý evrensel dokudan geliyorsa, sistemin ikinci aksaðý da fiziki alan ile özne arasýnda oluþmaktadýr. Sistemin üçüncü aksaðý da kolektif sistem içinde özneler aksaðý nedenle enerji saðlama, enerji tüketme aksaðýdýr vs. |
|
64
|
|
|
|
Yoksa gemisi karaya oturan(!) Nuh, gemiden çýkar çýkmaz bað dikmeyi, þarap yapmayý sarhoþ olmayý nerden bilecekti? Bunlar Nuh'un kolektif alanda arakladýðý ve arakladýðý kolektif bilgiydi. "El öðretisi" diye herkese yutturduðu bilinç düzeyi aslýnda kolektif kapasiteli bilinçtiler.
|
|
65
|
|
|
|
DIÞ DÜNYA YÜKSEK ENERJÝ ALANIYDI. ÝÇ DÜNYA YANÝ HAYAT ALÇAK VE TAMAMLANACAK OLAN ENERJÝ ALANIYDI. Dýþtaki enerji yüksek basýnçlý dýþ dünyadan, alçak basýnçlý iç dünyaya doðru akan parçalý bir yük enerjisiydi.
|
|
66
|
|
|
|
Aldatma ve aldatýlma tuzaðý El mantýðý içinde cari olan bir söylemdi. Böylece yasaðý aþma zorunluluðu içinde yasak olan totem yiyeceði bir grup tarafýnda diðer gruba sunulmasý iþiyle, seremoniye edilmiþti. |
|
67
|
|
|
|
Simgeler dili bundan sonra oluþacak deneyimlerin ayrýntýlarýný artýk iç seslendirmeleriyle deðil de dýþtan seslendirmeler totemi mana dili üzerinde kendisine hareket alaný bulacaktý.
|
|
68
|
|
|
|
Groteskti mana anlayýþlý dillendirme, içsel duyuþlu içsel okuyuþun, iç seslendirmeli mana diliydi. Totemi mana anlayýþý tarihte ilk kez semboller üzerine mana bindirme dili olma iþiydi. Dýþtan özneler arasý ortak anlamanýn mana diliydi. Kýsacasý Totemi dil, semboller üzerinde anlatmanýn mana diliydi. |
|
69
|
|
|
|
Kolektif alan, öznelerle birlikte giderilmesi gereken temel kaygýlarýn karþýlanmasý içinde sinerjini bir durumdu. Sadaka verme iþi köleci paylaþýmlý yansýmaydý. Sadaka verme, lütufta bulunma tarzý köleci alan içine açýlan niþlerdi. Niþlerin içi istendiði gibi eylem, söylem ve düþüncelerle doldurulacaktý. Niþler bu tarz inancý düþünce ve eylemlerin kullaným alanlarýydýlar. Sadaka birçok parça bileþenli düþüncelerdi. |
|
70
|
|
|
|
Kolektif bað iliþkisi sinerji verir. Sinerji kiþi üzerindeki saðlama zorluðu olan enerjiyi, yokuþ aþaðý enerji kolaylamasýna çevirir. Yükü kolaylaþtýrma sinerjisi oldukça çekici bir sosyal bað ve kolektif bað iliþkisidir. Kiþi ve kiþiler kiþi sel duyum ve kiþi sel doyum farklarý nedenle, kolektif alanýn hem aksaðýdýrlar hem düzenleyicisidirler.
|
|
71
|
|
|
|
Köleci sistemin en büyük özelliklerinden birisi de sadaka kültürüydü. Sadaka kültürü ne totem dönem içinde ne totem meslekli ittifaklar içinde hiç bilinmeyen bir durumdu. Sadaka köle kiþilere eþeðini buldurma hilesiydi.
Sadaka kültürü insaný aþaðýlayan, insaný minnet ve mihnet içine sokucu onur kýrýcý bir durumdu. Sadakanýn onur kýrýcý davranýþ olmasý yanýnda sadaka El 'in inanç figürü olarak emreylediði güzel huy ve hidayet yoluydu!
|
|
72
|
|
|
|
Böylece kaygýlarý ve maðdurluklarý baskýn olan kiþiler; köleliði ve kulluðu ile övünecektiler. Yalvarmaya baþlayýp, yalvarmalarýyla; mülkü elinde tutma katýlýðý olan efendileri yumuþacýktýlar. |
|
73
|
|
|
|
Âdem hikâye anlatýmý içinde anlaþýldýðý gibi Âdem topraðý ekip dikme ve inþaat iþiyle uðraþýyordu. Bu kolektif bilgi nedenle Âdem kolektif bir alanýn rahleyi tedrisatýndan geçmiþti. Âdem kolektif bilinçli, diyalektik akýlcý bir kiþiliktir. |
|
74
|
|
|
|
Aslan biyolojik komplikasyonlu iþlevlerin kimini bastýrmýþ olmasý nedenle kükrüyordu. Dýþ ortamda olama uygun komplikasyonlarý sürdürecek olan kolektif bir baðlaným olmamasý gibi nedenle ve olam komplikasyonlarýn fazla enerji tüketmemesi gibi nedenle aslandaki kimi olasý biyolojik iþlevler baskýlanmýþtý.
|
|
75
|
|
|
|
Ýnsanlar ittifak içinde iki isim kullanýlýyordu. Ýsimlerden birisi totem grup aitliði olan Ýlahi isimdi. Örneðin, buðday totemdi ilahi grup adýnýzdý. Veya yýlan totemdi ilahi grup adýnýzdý. Marul totemdi ilahi grupla sosyolojik totem grup adýnýzdý vs. |
|
76
|
|
|
|
Kolektif yapýlarýn temeli sistemin kolektif düzenli kolektif enerjili olmasýydý. Kolektif düzen iþ bölüþümü gibi paydaþlýk gibi herkesin ihtiyacýna ve yeteneðine göre parçalý olmaktý. Ve besin bulmak gibi, güvenliði saðlamak gibi, savunma gibi çeþitli enerji takaslarýyla parçalý kolektif enerjiliydi. |
|
77
|
|
|
|
Geri etkimeli kolektif alanýn zorunlusu þimdi, demokratik etki içinde “aðlamayana mama verilmez” çeþidinden anlam çarpýtýlmasýyla gayri ciddi isteme dönüþmüþtür. Köleci sistem kolektif olanlarýn, tepe taklak edilmiþidir. Kolektif alanda aðlamanýzdan ötürü deðil, kolektif emeðiniz nedenle mamanýz vardýr. |
|
78
|
|
|
|
Doðal alan özne davranýþýný sayýsal uyumlu kodlarla belirlemiþti. Özneler kolektif alanda kodlanmýþ durumlarýyla ve özne davranýþçý yönelimleriyleydi. Özneler kolektif bað enerjisi içindeydiler. Öznelerin kolektif bað içinde yapacaðý saðlamalarýna dek kullaným ve tüketimlerinin neye göre, nasýl bir etki sel daðýlýmlarla ortaya konacaðýný “kolektif özne bilinci” belirliyorlardý.
|
|
79
|
|
|
|
DOÐAL ALAN BELÝRLÝYORDU. DOÐAL ALAN YÖNLENDÝRÝYORDU. AMA DOÐAL ALAN DA KENDÝ BELÝRLEDÝÐÝ VE KENDÝ YÖNLENDÝRDÝÐÝ ÖZNELER TARAFINDAN BELÝRLENÝYORDU. ÖZNELER DOÐAL ALANIN NE KADAR KOLEKTÝF NE KADAR ÖZEL ÝÞLEYÝÞ VE NE KADAR UYGULAMALARLA NASI OLMASI GEREKTÝÐÝNÝ BELÝRLER. TEMEL ÖZNELLÝK, TABAN ALANIN KOLEKTÝF ENERJÝLÝ AKIÞ OLMASIYLA BELÝRLENÝYORDU.
|
|
80
|
|
|
|
Kolektif bencillik kolektif yararý gözetmekle kolektif aðýrlýðýn içindedir. Kiþisel yarar (bencillik) kiþi kaynaklýdýr. Hayatta kalma ilkesidir. Kiþisel yarar kolektif alan içinde El öðretisi, El adaleti, El takdiri lütuf veya Kayra olarak dile getirilen sahteciliktir. |
|