..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle baþederken, yapýlacak en mantýklý þey normal rolü yapmak. -Herman Hesse
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Çimen
ergun tekkalmýþ
Þiir > Bireysel

bittim de yeþerdim kaç kere umursamadan insanlarýn kirli pis ayak izlerini...

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
1021 
 Sistem Ýþszliði Gösterip Sizi Sömürüye Razý Ediyordu 3  (Bayram Kaya)

El yasasý ve dinler ile birlikte bir anlayýþ doðmuþtu. Bu anlayýþ köleci sistemdi. Köleci sistem illüzyonlu olan çevriminin ekseniydi. Bu mana anlayýþýna göre kimi kiþiler ana karnýna düþmeden önce El tarafýndan verilen rýzklara sahiptiler.
1022 
 Elde Var Bir ve Bir Elde 1  (Bayram Kaya)

Ýlahi mana anlayýþý temelde içinizdeki groteski meþruiyetin; sosyal alanla biçimlenip, totemi çevrim merkezi olmak yanýnda; bir de üretim alaný ile de biçimleniþi içinde ortaya konan bir kontrol ve geri beslen imli çevrim merkezi olmasýndan baþka bir þey deðildir.
1023 
 Gerçek Varlýk  (Necat Dilaver)

Her savaþ bir varlýk araþtýrmasýdýr
1024 
 Tarihi Olan Ýlahi Adalet 4  (Bayram Kaya)

Mülk sahibinin size lütfedip karnýnýzý doyurmasý için (ücret- maaþ- taþeronluk, sözleþmeli ücret vs.) vermesi inayettir. Himmettir. Azamettir. Ali cenaplýnla "veli nimet" oluþtur! Buna karþýn size gözünüzü toprak doyursun. Nankör olmayýn deniyordu. Ýþte El anlayýþlý anlý þanlý adalet ve meþruiyet budur. Sürece yabancýlaþma nerelere gelmiþti.
1025 
 Tarihi Kulluk Sözleþmesi 5  (Bayram Kaya)

Kýsaca yeryüzü söylemi ancak El muktediri sentezle köleci sahipliðin kendisinden çevresine doðru olan sahipliði geniþletmesiyle orta çaða doðru gelmeden yerküre sahipliði söylemine dönüþür. Mal mülk sahipliðinin yeryüzüne doðru yayýldýðý imparatorluklar aþamasýnda oluþmakla yeryüzü ve âlem söylemi ancak ve ancak bu dönemin söylemidir. Bu nedenle o ilk El oluþmalý dönemlerdeki söylemde yeryüzü geçemez. Geçerse de þimdiki yeryüzü (âlem) söylemi anlamýna olamaz.
1026 
 Osmanlýda Kýsmi Bir Etkin Hafýza 11  (Bayram Kaya)

Bu nedenle sahipliði olmayan kölelerin çalýþmasýnýn zýttý olan yansýmadan ötürü efendilerin de çalýþmama eðilimi vardý. Köledeki "çalýþma eðilimi" efendi de çalýþma olarak beliremeyen bir yansýmaydý. Her þey zýtlarýn varlýðý ve birliðiyle olasýydý.
1027 
 Zýtlarýn Faz Geçiþi 3  (Bayram Kaya)

Devam eden yazý.
1028 
 Köleci Yasa 18  (Bayram Kaya)

Kolektif bað sinerjili baðýntý içinde çekilen emek gücüyle siz eskiteceðinizden fazla kundura üretir oluyorsunuz ama fazla kundura karnýnýzý doyurmuyordu. Yine kolektif oluþun içinde çekilen emek gücünüzle doyacaðýnýzdan fazla buðday üretiyordunuz ama bu fazla buðday sýrtýnýza kumaþ; ayaðýnýza çarýk olmuyordu.
1029 
 Art Alanda Br Çýðlýk 1  (Bayram Kaya)

Tarihi her bir anlatým düzeyi ile hepten mit görmek, bizleri yanýltan ve mantýki bakýþlarýmýzý köreltiþle büyüyen bir sürece dönüþmektedir. Mezopotamya ilahilerini ya da destan dediðimiz eserlerini çok çok iyi okumak gerekmektedir. Ayrý ayrý düeyin ayrý zaman zemin düzlemi içinin geliþmiþliði ve anlayýþlýk mantýðý içinde yazýlmýþ olmakla, ayný yazý içinin anlatým nüanslarýný çok iyi okumalýyýz. Aktarým ve anlatýmlarýn asýl anlamlarýný iliþkileyen sosyo toplucu politik baðýntýlarýn deðiþmiþ olmakla ileri süreçlerce anlaþýlamaz bir inisiye yöntemine dönüþeceði hiç unutulmamalýdýr.
1030 
 Nasýlz Yaþar Nasýl Ölürü 59  (Bayram Kaya)

Bu yýldýzýn büyüklüðü de madde inþasýný ksenondan öte götürememekle yakýtý bitip parçalanýr. Burada daha büyük cüsseleriyle süper novalar kendisine kadar oluþan maddenin külleri ile doðar. Kendisine kadar oluþan maddenin küllerini kendisine yakýt yapan.
1031 
 Totem Alanýn Dolgu Malzemesi Olabilme Konusu  (Bayram Kaya)

Totem alan nasýl kavranmalý? Totem alan günlük dilin bilmezlik bulaþmasý gibi bir faso fisolar alaný deðildir. Atomu, nasýl kullanýyorsanýz; totem alaný da öyle kullanýyorsunuz.
1032 
 Düþünce Üzerine Düþünceler  (NUH KENÝÞ)

DÜÞÜNCE-8-DOKTORA SORDUM:”DÜÞÜNMENÝN SAÐLIÐA ZARARI YOKTUR.” DEDÝ
1033 
 Alan, Alan Etkisi ve Alan Yönü 1  (Bayram Kaya)

Özne-özne; nesne-nesne; özne nesnel ile oluþ ve olgu olay baðýntýlarýnýn her biri bir alan iliþkisi ortaya korlar. Ve bu etki alan içinde olan her bir durumla, her bir durumun, her birinin birbirine eðim ile birbirinin direncini de oluþurlar.
1034 
  Düþünce Üzerine Düþünceler -5-  (NUH KENÝÞ)

*”Bu konuda bir düþüncen yok öyle mi?O halde bu evde sana verilecek kýz da yok,evladým!”(Damat adayýna söylenebilecek en entelektüel söz,kýz babasýný kutlayalým okuyucular.)
1035 
 Sistem 2  (Bayram Kaya)

Havasýz bir ortamý ses olarak geçemeyen enerji her tür yalýtýmlarý nötrüno, radyasyon, elektrikti manyetik enerjiler geçiþi ile geçmektedir. Bu nedenle sistem inþasý için ortamýnýn saydam olup olmamasý da genel olarak pek bir önem deðildir. Yeter ki o yalýtýmýn inþa þekli, baþlangýç inþanýn seçilim yasasý içinde olsun. Yalýtým içini ne ile baðýntý kýlmýþsanýz o inþa gelecekte artýk o baðýntýyla kesikli sürekli olmakla o inþaya göre modüler bir modülasyona açýk oluþtur.
1036 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 7  (Bayram Kaya)

Simbiyoz yaþamýn getirdiði bu avantaja karþýn özelleþen ve özel baðýntý durum içinde olan hücre kendi baþýna tüm kendi hayat sal olaylarýný gerçekleþtirme iþinden vaz geçmekle hücre; simbiyoz dezavantajý göze almýþtý. Hayat olmuþ bitmiþ bir donaným deðil, içte ve dýþta sürekli yen donanýmlarla olmanýn evrimiydi.
1037 
 Alanlarýn Düzenlenmesi Ýþi 1  (Bayram Kaya)

Önce patsi türü köylü sentezler, ortaya çýktý. Köy tipi sentezler birkaç bay erki yapýlarýn birleþti. Patsi, ensi gibi yapýsal hukuksal sahiplik yönetimi ortaya çýktý. Her biri El olmakla, bir tek EL senteziydi. Þehir tipi site yönetimleri de köy tipi oluþumlarýn yine bir baþka oligarþi sentezleriydi.
1038 
 Sahiplik 1  (Bayram Kaya)

Ýlk kolektif geliþmiþlik içinde, kolektif mülkiyete karþý, kiþi mülkiyetini dillendiren düþünce ve söylemler kolektif olana karþý kolektif olmayanýn zýddý söylem olmakla akla geldi. Kolektif olana karþý kolektif olmayan düþünceler kolektif alan içinde boy vermiþ olmakla tartýþýlýyordu. Fakat bir açmaz (handikap) vardý. Kolektif alan içindeki bir topraðýn, bir aðacýn, bir araç-gerecini bir bilgi ve deneyimlerin, söylene gelen gelenek yasalarýn içinde “bu Ýbrahim’indir” diyen ya da “bu Ýbrahim’indir” diyebilecek bir sav söylemin nesnel bir gerçek dayanaðý hiç yoktu.
1039 
 Osmanlýda Kýsmi Bir Etkin Hafýza 17  (Bayram Kaya)

Öyleyse fakir kiþi içselinde zenginlik belirim verememekle bir boþluk devinmesidir. Zengin kiþide de fakirlik belirim verememekle etkin bir boþluk alan devinmesidir. Fakirliðin kendi zenginliðiyle bir arada olmasý demek diðerinin belirim veremeyen varlýðý ile bir diðerine boþluk devinmesi gibi davranýr olmasýdýr.
1040 
 El Kavramý 3  (Bayram Kaya)

Yehwe’nin yanýnda anýlmayacak olan put diye geçiþtirilip tarihi bilinci körelten mana, kiþinin El ilah adlarýydý. Teorik olarak Ýbrahim’in ilahý; Nemrut’un ilahý; Amon Ra; Aton; Ýsis; Oziris vs. dir. Yehwe 12 boy (oligarþisini) birleþtiriyordu. Yehwe oligarþinin El ilahýydý. Oysa El kiþisel mülklü çekirdek yapýnýn inþacýsýydý. Yehwe þeriatý kendisine Ýbrahim’i baba ve öncül kýlarak meþru oluyordu. Ýbrahim üzerinde “arzý mevut” ve “milletlerin babasý” olma gibi söylemiler ile Yehwe oligarþini ülküsünü inþa ediyordu

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.