• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
321
|
|
|
|
Yani para "burjuva" denen "para adamlığına", "faize" ve faizle "tapınak bankerliklerine" alan açacak sürece yol versin diye bulunmamıştı. Ama para da bu tarz eğilimlere de cuk oturuyordu. Köleci sistem rızkı kısık olanla yokluğu öncütleşmeye, borç alıp borç veren ödeşmelere dönüşmüştü. |
|
322
|
|
|
|
Paradan önce altın gümüş vs. ile takas yapılıyordu. Kıymetli madenden önce de çiziklerle, mal kadar taş, im gibi eşleşicilerle köleci takaslar yapılıyordu.
|
|
323
|
|
|
|
Böylece kaygıları ve mağdurlukları baskın olan kişiler; köleliği ve kulluğu ile övünecektiler. Yalvarmaya başlayıp, yalvarmalarıyla; mülkü elinde tutma katılığı olan efendileri yumuşacıktılar. |
|
324
|
|
|
|
Âdem hikâye anlatımı içinde anlaşıldığı gibi Âdem toprağı ekip dikme ve inşaat işiyle uğraşıyordu. Bu kolektif bilgi nedenle Âdem kolektif bir alanın rahleyi tedrisatından geçmişti. Âdem kolektif bilinçli, diyalektik akılcı bir kişiliktir. |
|
325
|
|
|
|
Toplumlar; nüfus gibi; biliş, buluş, teknik teknolojileri kullanımları gibi zamana bağlı bir üretim gücüyle sınırları olan belirli oluşturturlar. Ama toplumla sınırlı bu belirli oluşlar kişileri Einstein gibi Cahit Arf gibi, Pir Sultan Abdal gibi Graham Bell gibi; Pasteur gibi belirleyen dalgalanmalarıyla kişilere yaratıcı birer dış olanaktırlar.
|
|
326
|
|
|
|
felsefe ve edebiyatta nihilizm sorunu.. |
|
327
|
|
|
|
Kişi üzerinde parçalı olup giden organize eylemeler kişi üzerinde boşluk bırakır. Bırakılın boşluğun kendisini çağıran (öz yineleyici) oyuk gerilmesi nedeniyle kişiler de; kendisinden gidenleri, farklı kullanım ve tüketim sağlamaları olarak geri çağırır.
|
|
328
|
|
|
|
Yeryüzü size değil, "yasalara" boyun eğiyordu! Siz de öyle. Saniyede 11,3 km hıza çıkmadan yani yer çekimi yasalarını uyan kuralı aşmadan yeryüzünü terk edemiyordunuz.
|
|
329
|
|
|
|
Bir gerilim alanı (eğim zaman, öbek zaman olarak; nicelik, nitelik olarak vs.) diğerine tersi durumlarla oransaldır. Bir gerilim 3 ise ve diğer gerilim öbeği 5 ise; bir gerilimde 3 'ün 5 e oranı 3/5 = 0,6 iken; diğer gerilim öbeği olan 5 in 3 'e oranı 5/3= 1,66666... türü bir devinme oranı bu tür direnç ile girişme, dönüşme ve akıştır. Devim böyle bir şeydir.
|
|
330
|
|
|
|
Köleci sistemin en büyük özelliklerinden birisi de sadaka kültürüydü. Sadaka kültürü ne totem dönem içinde ne totem meslekli ittifaklar içinde hiç bilinmeyen bir durumdu. Sadaka köle kişilere eşeğini buldurma hilesiydi.
Sadaka kültürü insanı aşağılayan, insanı minnet ve mihnet içine sokucu onur kırıcı bir durumdu. Sadakanın onur kırıcı davranış olması yanında sadaka El 'in inanç figürü olarak emreylediği güzel huy ve hidayet yoluydu!
|
|
331
|
|
|
|
Adalet, kolektif yapıların temeli değildir. Ancak kaybında kolektif yapıların yükümlersen olan yansıma biçimini ölçü olarak ele alınmasıydı. Olaylar yaşanacak ki onun düşüncesi edinilecek. Değilse düşüncesi edinilemeyen bir şeyi eksen kılıp inşa olmak olanaklı değildir. |
|
332
|
|
|
|
Bileşim hareketleri gel yapan eylemlerdi. Gel yapan bileşimler git yapan her iki hareketiyle ayrışma bileşme eğilimi içinde enerji sarf eden süreçlerdi. Ayrışan belirimiyle oluşan duygu dışta istek belirendi eksiğiyle, eksiğini tamamlamaya uyarılmış bir yöneylemdi.
Dışta sağlamasını yaptığı eksiği ile tekrar bileşime gidecek eğilim üzerinde enerji sağlayıcı süreçlerdi. Enerji sağlayıcı süreçler dışta uzun süreçler içinde gel-git yapan biriken, tekrarlı süreçlerdi. Birikimli süreçler kişisi, sosyal ve kolektif davranışlı eğilimlerdi.
|
|
333
|
|
|
|
Kolektif alanın merkezinde, kolektif alanın merkez yüzey düzlemine doğru girişen enerji akışı (bilgi akışı), “kolektife edilmiş modülasyon dirençli uygulamalarla kontrol edilir”. |
|
334
|
|
|
|
Aşk: Kimya / Apriori duyguların dökümünün sağlanması...
Aşk, günümüzün ve bu dünyanın en önemli icadıdır. Tanrısal bir emir olmaması hiçbir kutsal kitapta yer almamasından kaynaklanmaz. Aşk, insanların geliştirdiği en insancıl buluştur. Aşk, o kadar çok şeyi örter ki…
|
|
335
|
|
|
|
Kişi üzerinde boşa düşen 5 parça eylemin, enerji zamanı; yavru bakımı olarak birine, gizlenme yeri bulma olarak diğerine, yavru bakımı olark bir başkasına, güvenlik sağlama, uykudayken nöbet tutma olarak diğer kişilerin her birine birer parça iş eklenir. |
|
336
|
|
|
|
El yasalarının birine göre “Hırsız malı kimin yanında bulunursa o kişi alı konulup köle ediliyordu”. Yani efendi için öncel El takdir olan hırsızlık; kâfir malı olmadıkça, fakire hırsızlık yapmak yasaktı. İyi de hırsızlık malı zenginin yanında da bulunamaz mıydı?
|
|
337
|
|
|
|
Oysa tekil kişi yaşamında ve sosyal grup yaşamı içinde ve ilk sel yaşam içinde kolektif oluş eksikti. Baştan beri totem yapılara kadar süreç, kolektife bir eksikle olup ta çevresel baskıları; yıldırıma, paratonere; uçağa, piste; teolojiye öte dünyaya fikrine dönüşemeyecekti. |
|
338
|
|
|
|
İnançlar, belli bir düşünce ve söylem çevrimi içinde sonu gelmez düşünce çıvlamalarına düşmeden, kendimizi sorgulara kapamaktı. Elbette kısa bir süreliğine bu da bir yoldu. Fakat kişisi düşünceyi değil de kolektif düşünmeyi nadasa alırsak bu durum da çıkmaz sokak olur.
|
|
339
|
|
|
|
Groteskti dönem içinde, evrenin sahibi varmış yokmuş türünden fikirler hiç kimseyi ilgilendiren bir anlama ve anlatım konusu değildi. Groteskiler için önemli olan evrenin sahibini bilmek değil, nerede nasıl yiyecek bulabileceğini bilmekti. Ya da groteskiler güven içinde ihtiyaçlarını giderecek, motivasyonlarını sağlama derdindeydiler. |
|
340
|
|
|
|
Kapasite başka bir şeydir. Yeti başka bir şeydir. Yetinin kapasiteyle eş zamanlı bir ilgisi varsa da kapasite yeti demek değildir. Her yeti bir kapasite içindedir. Ama bir kapasite her yeti ile değildir. Ve kapasite yeti demek te değildir. Kolektif kapasite ve kolektif yeti başka, kişisi kapasite ve kişisi yeti başka. |
|