..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Berceste Mısralar - 433
M.NİHAT MALKOÇ
Şiir > Didaktik

PAYE VE GAYE Kulluktan daha üstün olamaz hiçbir paye Bu sonlu yolculukta sonsuza varmak gaye SAADET BİR RÜYADIR Saadet bir rüyadır bunca acı içinde Bütün cevaplar saklı neden'de ve niçin'de ÖFKESİNİ YUTAN YOK Öfkesini yutan yok, her şey geliyor dile Duymuyor sesimizi yanımızdaki bile TEVEKKÜLÜ BIRAKMA Elinden geleni yap, tevekkülü bırakma! Tövbeyi geciktirip ömür çıranı yakma! GÖZLERİN MENZİLİ Bugünün yarını var, gü

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
541 
 Totemden Kült Merkezlerine Dönüş 1  (Bayram Kaya)

Her şey birden ortaya çıkmamıştı. insanın rahim içi bebeklik çocukluk delikanlılık yetişkinlik yaşlılık ve çöküş dönemi geçirmesi gibi insanlık tarihi de bu türden dönemler içinde geçmiştir. İşte bu anlatılanlar bu dönemlere ilişkin süreçlinlerdir. Sürü dönemi totem döneme başlamakla sosyal yaşam ay yuka çıkmıştı. Totem dönem ön ittifaklarla kült merkezlerine dönüşmüştü. Ve...
542 
 Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 2  (Bayram Kaya)

Düzenli, kontrollü ve denetimli, paçalı enerji verimlidir, yönetseldir. Bu nedenle mülkün sahibi monarşinler, oligarşinler üzerindeki mutlaktı yapı; danışmalar, topluluk, kurul, tüm, bütün, tamamı anlamına divanlar, meclislerle (pankuşlar meclisi gibi kurul ile) frenli ve hızlı enerji salınımı içine girmişlerdir.
543 
 Seçme Ayıklama  (Bayram Kaya)

Seleksiyon dediğimiz mekanizmayı nasıl anlamalıyız? Bunu birim olaylara nasıl yaslamalıyız? Doğanın diyalektiği nasıl bilinçlenir. Bu yazıyı okuduğumuzda bunları anlayıp bunların kıvılcımlaşmalarını oluşturmalıyız.
544 
 Boşluk Enerjisi 13  (Bayram Kaya)

Bir durumu veya konu edilen bir sorunu yahut açıklığa kavuşturulmak istenen bir karmaşıklığı ölçekli ve belirli yapmalıyız. Bu kurala göre sosyal alanda birbirine eğim eden, birbirinin zıttı olan durumla iki ayrı etkinlik ve etkinlik alanların bütünlüğü vardır.
545 
 İttifaklar Bir Referans Noktasıydılar 60  (Bayram Kaya)

Kardeşiyle evli olduğu belirtilen İbrahim figürü, ilahi dönemin hukukuyla anlatılan bir hikâyecilikti. İttifakı dönemin ilanen kardeşleriyle temasını kopyalayan köleci başlangıcın köleci söylemidir.
546 
 Düşün  (olcay tokmak)

Düşünüyorum, o halde varım...
547 
 Nasıl Yaşar Nasıl Ölürüz 1  (Bayram Kaya)

Teori her zaman yüzde yüze yakın doğrulukla ama hep yüzde yüz olmayan değerle örneğin %99,99 değeri aşamayan bir doğruluk olarak görülür. Ki mutlaka öyle olmalı. Teori bir yasanın, neden ve nasıl öyle oluşunu açıklar.
548 
 İttifaklar Bir Referans Noktasıydılar 62  (Bayram Kaya)

Köleci mantık, Sara-Hacer anlatımındaki kadının tarihsel rolünü bilmiyordu. Köleci yapı, içinde koptuğu kolektif yapıda anlatılmış olan Sara hikâyesini bilse bile; Sara’nın çocuk vermeme olgusu, köleci sistemin miras hukuklu ihsas kurallarına aykırıydı.
549 
 Boşluk Enerjisi 12  (Bayram Kaya)

Sosyal sağlatma süreçleriyle yalıtan kabuğu aşmak, olanaklı değildi. Kabuğu açan süreç ancak üreten ilişkilerle ve üreten ilişkinin dışa açılmasıyla olasıydı.
550 
 İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 55  (Bayram Kaya)

El mantığı kolektif başlayış yerine, hiçbir çalışma ve gayret göstermeden mülkü olan bir mülk sahibini irade sayıp mülkten pay dağıtmasıyla köleci ilişkileri başlatıyordu. Yani vicdan mülk sahibinin mülküne ortaklar tanımamayı baz alıp, baz aldığı anlayışa göre sızlayacaktı.
551 
 Kaosun Yöntemi ve Tek Mutlak Yol  (Alparslan Koca)

İnsan dediğimiz zaman üç şey vardır ortada, bunlar ;
552 
 Yapının Temelinde Ne Var? 3  (Bayram Kaya)

Görecelik bir çelişme türüdür. Söz gelimi saf madde yoktur. Saf dediğimiz oksijen, altın vs. aynı atom yapısına ait; belli enerji düzeyli oluşlarından ötürü, şeyler bu tür atom sal yapılarından dolayı saftırlar.
553 
 Anlamak Gerek 10 - 11  (Bayram Kaya)

Bu tür birlik içinde yapılan eylemler, birlik içinde gösterilecek akıllar ve kullanılacak teknik donanımlar; birleşmenin gücünü büyütüyordu. Yalın olan her bir tutum yan yana konmakla birikir. Biriken yan yana şablon şema ve onun öznel imajları, ağ gözü bağıntısı içinde birbiri ile bir arada girişir. Yan yana ve ilişkin her bir kalıp sentezli parça süreçler giderek diğeriyle birlikte yanına yeni bağıntılar almakla eylem kılavuzu bilinç olacaktı.
554 
 Mantığını Oluşma 8  (Bayram Kaya)

Hem çevreye uymakla yükümlüsünüz hem çevreye karşıtsınız. Hem çevredensiniz hem ben bilincine sahipsiniz. Bu karşıtlık içinde ortaya konan bağlam öz bilinci olmakla, ben bilincidir.
555 
 Algısal yaşıyoruz...  (Halil Demirbilek)

Neyi düşünüyoruz ?
556 
 Mantığını Oluşma 3  (Bayram Kaya)

Bu Parçalar dünyasının entegreleri makro evrendeki çevresel etkili girişmeleriyle yeni bir akıl, yeni bir düşünceye evrimdi. Artık makro dünyada şeyler evrimseldi, öznellik evrimseldi. Evrim bir yasaydı.
557 
 Süreçlere Bir de Böyle Bakın 3  (Bayram Kaya)

Güneş’in kütlesini sıkıştıran kütle çekim kuvveti, Güneş merkezinde tersine bir ısı ve ısı basıncı kuvveti ortaya koyana kadar Güneş kütlesi büzülmesine devam eder.
558 
 Anlamak Gerek 56  (Bayram Kaya)

Totem alan içinde ortaya konan iş birliği temel düzlem ilişkileri iş birliğiydi. Ve böylece totem alan içi iş birliği nedenle kolektif birim zamanın avantajları ortaya kondu. Bu avantajı nedenle totem grup büyük hayvanlar avlayabiliyordu. Bu fazladan bir av veya yiyecek artısı ve fazlasıydı. Grup üyelerinin aklı geride kalmadan ve daha güvenli şekilde biraz daha uzun süreli bir meyve, ot, kök, börtü, böcek toplamanın, salınım büyütmekle biraz daha uzaklara gitmenin artısını ortaya koyma olanağını elde etmişti.
559 
 El Kavramı 6  (Bayram Kaya)

Traktörle üretim yapan totem meslekli kişi becerisi vardır da; traktörü, ekici hareketleri, emek gücü olmayı ve değişilmeyi kolektif oluşun dışında sil baştan üreten bir tek insan yoktur. Bu hususlarda bir tek insan sahipliği yoktur. Varsa bu başka bir (EL) hiledir. Sürecin kişi sahiple olmadığını olsa bile kolektif bağıntı olmadan gelişip süreçler ortaya koyamamakla zorunlu olamadığını gördük.
560 
 İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 56  (Bayram Kaya)

El, içinde çıktığı kolektif sistemin hafızasını da taşıyordu. Eski hafızayla köleci hafıza eşleşmesi zıddına göre çağrışımlar olup El zihninin ışık çakmalarıydı. Bunun gibi köleci hayatın içindeki kimi kişi zihnin de kolektif geçmişin arkaik fon kalıntıları vardı. Baskıcı El mana anlayışı karşısında firari arka fon ışımaları kimi kişi zihninde zaman zaman hayal meyal silik bir hatırlamanın art alan ışımalarını oluşuyordu.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55  Sonraki Sayfa




son eklenenler

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2025 | © , 2025
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.