..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliðinde müzik öðrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Fasafiso Korosu.
Servet Alkan
Þiir > Taþlama (Kinaye)

FASAFÝSO KOROSU (onuncu köyden sesleniþ) Ah ne güzeldir bir araya gelince Çeþit çeþit sigara içmek Yanýnda da; fakirlerin ve aþýklarýn resmi içeceði Çay Belki biraz da Kahve… Röfle,Balyaj,Perma saç… Ýcraat nerde dostum icraat? Armut altýna düþer mi desem? Ne ekersen onu biçersin mi desem? Körle yatan þaþý kalkar mý desem? Doðru söyleyeni dokuz köyden kovarlar mý desem? Bilemedim… Tek bildiðim; Fasafiso korosu.. Gürültücü

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
801 
 Maðara Süreçleri 4  (Bayram Kaya)

Devam eden yazý
802 
 Sistem Ýþszliði Gösterip Sizi Sömürüye Razý Ediyordu 4  (Bayram Kaya)

Üretim hareketi bu baðýl hareketlerle bir üretim iþi olur. Bunun boþluk devinme kalýbý da toplumla, toplumun içindedir. Toplum, parçalý ön süreçlerle entegre olandý. Ön süreçler de son süreçlere gider. Toplum son süreçleri ile de; baþlangýçtaki parçalý oluþun kendisidir.
803 
 Sahiplik 14  (Bayram Kaya)

GDO'lu sahipliðin ikinci tür köleli sahipler anlaþmasýný vermenin nizasýný veren çekiþmeler içinde yeni gemiye binmekle tufanda kurtulacak olup, kurtuluþlu olacaklar kimlerdi? Hiç kuþkunuz olmasýn ki Mustafa Kemal, Saddam ve Kaddafi olmayacaktý. Irak, Libya, Afganistan, Pakistan gibi ülkelerde demokratik yollardan iktidara gelip te iþbirlikçi olmakla görevli olanlar, kurtulacak kiþilerdi.
804 
 Uygarlýk ve Ýnsan 9  (Bayram Kaya)

Sanayi toplumu içinde, yalnýz biçimsel olarak köleliðe karþý olunuyordu. Köleliðe karþý oluþ köleleri feodal ya da derebeyleri dediðimiz sürecin toprak köleliðinden kurtarýyordu. Ancak toprak köleleri bu kez de parça baþýna ücret gibi ucuz iþçiliklerle sanayinin kölesi yapýlýyordu.
805 
 Denge ve Dengesizlik Süreçleri 19  (Bayram Kaya)

Mars’a siz gitmiyordunuz. Mars’a siz gitmeyecektiniz. Toplumunuz üzerinde türünüz Mars’a gidecekti. Kolektif olan türsel oluþu da içerir. Oysa kiþisel olan kiþisel olaný; yalnýz kendisini içerir ile ben derdi. Siz kiþisi çýkar oluþ üzerinde kolektifi yok sayarak; kolektif baðýntýlý sinerji ile ürettirip ama bu sinerjiyi yok sayarak (ortaklar tanýmayýþla) ortaklýk eylemli sonuç üzerinde kâr diye ticaret diye kazanç diye ali cengiz oyunlarý oynuyordunuz.
806 
 Birincil Olan 1  (Bayram Kaya)

Ön ittifaklý yapý, katýlýmcýlarý olan gruplarýn sayýsý kadar sayýdaki mesleði bilir bir toplumsal yapýydý. Bir süre sonra bu yapý; bildiði bu birkaç iþlevin bilgi ve bilincini önce sosyal kültürlü her bir gruplarýn üzerine yansýttý. Yani ittifaký yapý içindeki bir grup ve bir grubun üyeleri; birkaç totem mesleði yapar olmanýn ehliyetli bir toplumsal bilince sahip oldular.
807 
 Denge ve Dengesizlik Süreçleri 12  (Bayram Kaya)

Kolektif emekle üretim yapan üretileni takas edip tüketen hareketin üst yapý anlayýþý ortaklaþtýran mana anlayýþý olukla; ÝLAHÝ mana anlayýþýdýr. Efendileri mal sahibi yapýp ta kazanmayla sömürünün öðretisini ortaya koyan mana anlayýþý EL mana anlayýþý olan dinlerdir. Dinler tüm stratejileri kar zarar üzerine kurar. Öyle ki sömürü dili olan kârý, zararý dinler kendi ideolojisine temel öðreti yapýp; kendisini köleci dilin mantýðý ve anlayýþý olukla ifþa etmekten de hiç çekinmezler.
808 
 Sistem 1  (Bayram Kaya)

“Ýþlev enerji düzenini” oluþan bað durumlar, bu bað durumlarýn girdi çýktýsýnýn dýþtan aktif ve pasif yolla edinilirler. Aktif seleksiyonlu sistemlere oto kontrollü canlý sistemler diyoruz. Bütün sistemler az çok pasif durumla edilgin olabilmektedirler. Dýþta temin edilen bu enerji; bað enerjiyi oluþan elemen ter öðeler üzerinde farklý farklý giriþimlerle farklý farklý belirimle olurlar.
809 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 24  (Bayram Kaya)

Bir uyarý sinyali geldiðinde denge durumu ters polarmalý duruma dönüþür. Yani bu kes dýþ zar gerilimi – polarmalý, iç zar gerilimi de + polarmalý olur. Ýlk durum + – yönlü polarite iken gönderilen sinyal impulusu ile zar gerilimi - + yönlü potansiyele dönüþür.
810 
 Muvazaa 4  (Bayram Kaya)

Kendisinin bile yadsýyamayacaðý sebebiyetinin, nedence gerçekleri karþýsýnda, kendine göre söylem yapacaðý durumla nefis sözcüðünü çok kullanacaktý. Neden sel oluþlarda bilgi gidecek, her þey nefis oluþ ve tahrik oluþla anlatýlacaktý. Kendisi kolektif ortaklýðý bozmaya vesile neden olmuþtu.
811 
 Yalan (Anlamak Gerek) 1  (Bayram Kaya)

Bu koþullandýrmalar çevrimi üzerinde düþünmeyi de fikir özgürlüðü veya düþünce üretme sanýrýz. Þunu özellikle belirteyim. Bizler nasýl bir durumla neyin içinde, nasýl yaþýyor ve yaþatýlýyorsak, sürecin reþidi ve sürecin mümeyyizi olaraktan bu süreci deðiþtirene kadar en zorunlu durumla sürece göre düþünmek ve ona göre olmak zorundayýz.
812 
 Sistem 8  (Bayram Kaya)

Dengesizlik zýddýyla denge oluþtu. Zýddýyla denge oluþ aþaðýnýn yukarý olmasý, yukarýnýn da aþaðý olma baðýntýsýydý. Çekilen itilen baðýntýsýydý, itilen çekilen baðýntýsýydý. Yani birinin ittiði diðerinin çektiðiydi. Elektrik yükü gibi, büyük küçük gibi parçacýklar bütünden baðýntý olan kýsýmdýlar. Ýþte hayat ta bundan ötürü vardý. Sýnama yanýma bu akla düþen temadan ötürü vardý. Tüm mesele bu temaydý!
813 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 16  (Bayram Kaya)

Hücrenin yalýtým içerikleri kadar giriþmesinin toplamý kadar etki sel duyum alýþmasý, hücrenin kendi bilinci olmasýydý. Yine en az bu iç duyum kadar hücreyle az çok giriþen çevrenin de hücrede yaptýðý dýþ alýþmalar da hücre bilinci, olmuþtu. Ýþlevler, fiziki iþlevi kadarla kendisinin bilinciydi.
814 
 Groteski Olan Totemi Olan 3  (Bayram Kaya)

Ýçe açýk dýþa kapalý çevre etkisinin sosyal ortamlý ORTAK dili TOTEMDÝR. Totem; karmaþýk olan çevre etkisini anlamlý ve yalýn kýlar. Totem o müþterekliðin ya da iþtirakin (ortaklýðýn), anlam birliði eylem birliði ve saðlatma birliði olan bað iliþkisidir.
815 
 Ýnsan mý Ahlaký Þekillendirir Ya da Ahlak mý Ýnsaný?  (Cemal Zöngür)

Ahlak ve Namus her toplumda göreceli þekilde farklý kavramlar taþýsa da, Deontolojik tespitlere göre her insanýn maddi ve manevi açýdan çevresini rencide etmeden en makul þekilde yaþamasý demektir.
816 
 Kolektif Alan 15  (Bayram Kaya)

Ýþte geçmiþe dek unutturulan kolektif giriþmeli, kolektif bazlý deðiþilebilir paydaþlý, kolektif kiþi emek transferleri; mülkün sahibi El kavramý içinde þimdi “rýzk” ve rýzk verme ile dile getirilir olmuþtu. Ýttifaka dek Ýttifakýn insaný da “kul veya köle” olarak dile getirilir olmuþtu. Bilgi iyiden iyiye karartýlmýþtý.
817 
 Karar Verme ve Düzenlilik (Seçme Ayýklama) 1  (Bayram Kaya)

Seçme ayýklama konusunu biraz daha ayrýntýlý ve biraz daha teknik oluþuyla yeniden ele almayý önceledim.
818 
 El Kavgalarý 06  (Bayram Kaya)

Özetleyelim. Siz bencil oluþla eylemlisiniz. Eyleminiz de kendi dýþýnýzda çok büyük zorluklarla baþ baþadýr. Siz bencillikle doðadaki saðlama yaptýðýnýz þeylerle; kendi eylemleriniz arasýna bu zorluklar nedeniyle; biz olan boþluk devinmesini; sonra da üreten iliþkilerinizi oluþmakla, alan salýnýmý üzerine inþasýnýz.
819 
 Ýlah ve Mamon Totem miydi?  (Bayram Kaya)

Ýlah totem olmadýðý gibi Mamon da ilah ve totem deðildi. Samiri’nin, Samiri’ye zenginlik ve güç veren boðasý ya da sarý ineði de, totem deðildi. Boða, Ýsrailli millet oluþun Rabbi gerisinde kalan bir Puttu.
820 
 Sahiplik 4  (Bayram Kaya)

Bu ortak tanýr olana karþý ortak tanýmaz olan en az iki tane ayrý ayrý takdir ve iradenin çarpýþmasýydý. Kolektifi iliði söyleyen irade ile kolektifi iliðe karþý olan iradeydi. Karþýtýna göre inþa ve düþünce olmakla bu tecelli El’in bir çokluk karþýsýnda belirmesidir.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.