..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Bilge kiþi her þeye þaþan kiþidir. -Andre Gide
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Ýbreti Alem
Zeliha Gökkan
Þiir > Aþk ve Romantizm

Ýbreti alem Sevda çölünde sürürdüm izini Buldum o kara gözlümü Aldým elime cümbüþü sazýmý Çaldým aþkýn özünü Çalkalanýr denizler vurur dalgalar Yýkanýr bütün kýyýlar Bundan ala duygu mu var Yok anam Yaþarým ölene kadar Bundan öte duygu mu var Yok iþte Yaþarým sonsuza kadar Bir ömür çekerim iþveli nazýný Alýrým bundan hazzýmý Bahara çevirdin kýþýmý ayazýmý Sildin kara yazýmý! Aþktan ölen var desinler ibreti alem b

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
181 
 Devlet Mülk Demekti Ama Bu Mülk Nasýl Mülktü? 3  (Bayram Kaya)

Üretim koþullarýný ortaya koyan tarihsel geliþim içinde önce, mülkü takdir edip, sonra da takdir edilen mülk içinde üretim hareketi baþlatma diye bir olgu yoktur. Böyle bir giriþme yoktu. Bir mülk sahibinin etrafýnda bileþen bir gerçeklik ve bir hakikat yoktu. Bu algý ancak üretim hareketi üzerine oturan mülk sahibi olmakla, mülk sahipliði hayalini kurmakla kendi dimaðýný uyuþturan, zikir çeken berduþluklarla mümkündü.
182 
 Ölüler Ülkesi  (Mustafa Yener)

Hepimiz et, kemik ve kan, hepimiz insanýz. Üstelik istisnasý yok, bir gün gelip hepimiz ölü insanda olacaðýz.
183 
 Devlet Mülk Demekti Ama Bu Mülk Nasýl Mülktü? 1  (Bayram Kaya)

El; "mülkün sahibi benim" derken bunu aslanlara, ineklere, ceylanlara, böceklere karþý söylemiyordu. El üreten sistemin içinde mülkün sahibi benim diyemediði için, idraki bir söylem ve anlatým olarak dýþtan kolektif sistemin içine konuþmakla EL, üreten insana karþý kendi sahipliðini deklare ediyordu. El bu söylemle üreten insana göre taným ve belirlilik kazanýyordu.
184 
 Butlan 1  (Bayram Kaya)

Yeryüzü ölçümlerinde Dünyanýn en sýcak yeri Kaliforniya Ölüm Vadisi +56,7 derece sýcaklýk ile en soðuk yeri VostockII -89,2 derece olmanýn yaklaþýk lýðýyla dünya üzerinde her bir yer 145 derece fark aralýðýndaki potansiyel bir deðer durum içindedir.
185 
 Ýttifaklar Birer Referans Noktasýydýlar 18/7  (Bayram Kaya)

Ama kolektif üretim yapmanýn karþýlýðý olmasý gereken kolektif olucu gerçekler, El 'in takdiri olan bir rýza anlayýþý içinde kavranýyordu. Kolektif olguca gerçekler El anlayýþý içinde takdir edilen ve giderek boðaz tokluðu ücret olan bir söylemdi. Kolektif olguya göre olmasý gereken paylaþan söylemleri, ücretle anlýyorduk.
186 
 Faiz 15  (Bayram Kaya)

Köleci sistem içinde kolektif güvence, üretim gücü ve üretim nesnesi; efendilere sömürü kaynaðý yapýlmakla, kolektif olan paylaþma süreci yok edilmiþti.
187 
 Evrim 4  (Bayram Kaya)

Ýki boyutlu bir yüzeyin gerilme kapasitesi þimdi bükülen yüzey gerilmeli kapalýlýk içinde, iç oylumun gerilme kapasitesi ile birleþmekle bir iç hacmi vermektedir. Üç boyutlu bir taban gerilimler yüzeyi; en, boy, yükseklik olan sayýlarýn çarpýmý, oylumu veriyordu.
188 
 Kuantum Felsefesi ve Mutluluk  (Cengiz Özder)

Kuantum fiziðinin olaðanüstülüðünü iþittiyseniz,ünlü fizikçilerin bunun paralelinde yarattýklarý kuantum felsefesi de eðer isterseniz size mutluluðun formüllerini verecek!
189 
 Anlamak Gerek 45  (Bayram Kaya)

Hâlbuki ki kolektif birim zamanlý süre durum içinde kiþi hem kendisinin savunma mücadelesini verirken hem kendisini hem de diðerlerini koruyordu. Diðerleri de savunma yapan için savunma yapana yiyecek buluyordu.
190 
 Dört Durumla Ancak Teoloji 14  (Bayram Kaya)

Kolektif yaþamýn tokadý kolektif üssel durumla beliriyordu. El 'in tokadý El 'in mülk sahibi olmasýna göre atýlan tokattý. Kolektif yaþamýn tokadýna göre beliren üst yapý yaþamý; Elin tokadý söylemesine göre anlaþýlan kolektif yaþama dönüþür.
191 
 Ýttifaklar Birer Referans Noktasýydýlar 18/4  (Bayram Kaya)

Kolektif alana baðlýlýk þimdi, alçak gönüllülükle El 'e baðlýlýða ve El 'e teslim olmaya dönüþmüþtü! Bu dönüþme "Verdiðim rýzký anmazlar mý?" diyen minnettarlýða, þükreder oluþçu atýflarla kiþilere üzerinde bilinmezliðin algýsýna dönüþmüþtü.
192 
 Toplum 4  (Bayram Kaya)

Yani kiþi kendi içinde bulunan kritik deðerli boþluklu tanecikli iç içe enerji alanlý bitiþik zamanlarý iþ bölüþümü yapan kolektif alan içinde her biri bir iþ kolu üzerinde ayrýk zamanlara dönüþür. Kiþi ile var olan tümel enerji gün boyu ayrý ayrý eþ görevli gruplar üzerinde, akýyordu.
193 
 Ýttifaklar Bir Referans Noktasýydýlar 59  (Bayram Kaya)

Ýlahlar insanlarýn kardeþi deðildi. Ýlahlar ilanen kardeþ olduklarý karþý grubun ilahlarýyla yatýyorlardý. Ýttifak yasasý gereði bu taraftan bir ilah; karþý gruba verilmiþ olan ilah çocuklarýyla ittifaký kardeþlerdi. Yasa gereði ittifaký kardeþlerle yatmak meþruiyettir.
194 
 Mantýðýný Oluþma 5  (Bayram Kaya)

Yaþam ölü (yok) yanda var olup, diri yandan ölüyordu. Bir kuantum durum diðer üslü kuantum eyleme göre yok, zýt yan, biri varken diðerini yok sayan yan olmakla süreç eylemli ve dönüþlüydü.
195 
 Dört Durumla Ancak Teoloji 11  (Bayram Kaya)

Ortamda mal paylaþýmlý bir köleci süreç olmadan çevrenin etkisi içindeki Güneþ, çevredeki kuru otlarý tutuþturuyor diye ilksel atalar öte dünyada cayýr-cayýr yanmanýn teolojisini ortaya koyamazdýlar. Cayýr-cayýr yanmanýn ortam tahriki, ezen ezilenler hesaplaþmasý içinde, öte dünya algýsýna baðlam yapýlacaktý
196 
 Nietzsche...  (Necat Dilaver)

Nie’nin kelimeleri de özgürdür. Bazen cümlenin anlamýna ters bir kelime o cümle içinde geçer. Bunun amacý; okuyanýn zihninde o kelimenin çýnlamasýdýr. Yani, Nietzsche okuyanlar; düþünür durur...
197 
 Bileþim ve Bileþimin Özelliði 7  (Bayram Kaya)

Fizik yüzeyler þimdi iki boyut düzlem üzerine hacim sel bir fark gerilimdi. Tesseract (tetraküp-teserat) ta dördüncü boyuta, dördüncü ayýrt olmakla dördüncü ayýrtýn da fizik hacme olan alan etkisi, ZAMANDI.
198 
 Devlet Mülk Demekti Ama Bu Mülk Nasýl Mülktü? 2  (Bayram Kaya)

Kolektif alan; herkesle üretecek olan bir üretim nesnesini kullanmaya, herkesle bir tüketime sahip olan yararlanýþa paydaþlý olmanýzdan öte; kolektif bir depo enerjiye, kolektif yapabilirliðe ve kolektif zenginliðe "bu lütfu keremi olmakla bu senin" demiyordu.
199 
 Düþünen Ýnsan  (Bahar Kalemi)

Birçok ayet-i kerimede " Ey Akýl sahipleri hiç düþünmez misiniz? Yada ne kadar da az düþünüyorsunuz " der. Kuran-ý Kerim: Alak Suresi: mealen " Bismillâhirrahmânirrahîm 1, 2. Yaratan Rabbinin adýyla oku! O, insaný bir aþýlanmýþ yumurtadan yarattý. 3, 4, 5. Oku! Ýnsana bilmediklerini belleten, kalemle (yazmayý) öðreten Rabbin, en büyük kerem sahibidir. 6, 7, 8. Gerçek þu ki, insan kendini kendine yeterli görerek azar. Kuþkusuz dönüþ rabbinedir.
200 
 Ýttifaklar Referans Noktasýydýlar 2  (Bayram Kaya)

Hayali referans noktalarý kolektif baþlangýcýn; kolektif kapasitesini, geçmiþin kolektif referanslarýný karartýrlar. Karartýlan bu geçmiþte ne vardý? Özne nesnel kolektif oluþ ve kolektif oluþun yasalarý vardý. Bu yasalar herkese göre, herkesin yetenek ve ihtiyacýna göre paydaþlýðý olan “totem alan saðlatmasý ve totem alanýn üreten iliþki” zemini ile “ön ittifaklý Ýlahi alanýn üretim hareketi paydaþlýðýydý”.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.