..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Kürtaj sadece kendileri bir zamanlar doðmuþ insanlar tarafýndan savunuluyor. -Ronald Reagen
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Elma Kýrmýzý Deðildir
Cem Bulut
Þiir > Modern

Elma “kýrmýzý” deðildir Iþýk elmadan yansýyarak gözümüze ulaþýr Gözdeki retina tarafýndan dalga boyu algýlanýr Sinir sinyalleri bu algýyý beyne gönderir Beyin elmanýn bulunduðu bölgeyi “kýrmýzý” olarak iþaretler Eðer beynimiz bunu “mavi” olarak algýlamaya programlý olsaydý Elmayý mavi olarak görecektik Ama bu elmayý mavi yapmazdý Bizim onu nasýl gördüðümüzü mavi yapardý

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
881 
 Hafýza Mantýk 1  (Bayram Kaya)

Mantýk doðada vardý ve doðal sistemlerin entegresiyle bir iþleyiþ mantýðýydý. Ýnsan bu yansýmayý fark edip, buna uygun anlamalarýn soyutlama bilinci yapmakla mantýklý olmaktaydý.
882 
 Osmanlýda Kýsmi Bir Etkin Hafýza 14  (Bayram Kaya)

Ýhtiyaçlarýný karþýlama eðiliminde olan fakir ihtiyaçlarýnýn çalýþma nesnesini (enerji kaynaðýný)elinde tutanlara doðru çalýþmak için eðimledir. Bu eðim kendisinde beliremeyene zenginliðe göre beliren fakirlikle aktiflikti. Bu aktiflik dýþtaki zengine göre pasiflik olmakla sýðýnma ve teslimiyettir.
883 
 Atatürk Olmasa Atatürkler Olur Muydu? 2  (Bayram Kaya)

Devami yazý
884 
 Kurtuluþun Felsefesi 150  (Bayram Kaya)

Sosyalizm olgusu kurtuluþa dek yeni baþlangýç koþullarýndan biriydi. Sosyalizm olgusunu veren dayanýþma, seyir halindeki bizim baðýmsýzlýk savaþý denen tarihi oluþun reostasý olmasýyla yeni baþlangýcýn yeni koþullarý içine girmesi gereken yeni bir durumdu.
885 
 Denge ve Dengesizlik Süreçleri 1  (Bayram Kaya)

Ya da "bak ben saati buldum. Gidip bununla buðdayý deðiþeyim" diye de üretim hareketi süreci de baþlamamýþtý. Yahut ta kivi çok daha iyi "getiri" yapýyor; elma yetiþtirme ekiciliðini býrakayým da, kivi kazancý yapayým diyen bir ön envanterli süreç baþlatýcýlarý (!) baþlangýç koþullarý içinde hiç yoktu.
886 
 El Kavramý 5  (Bayram Kaya)

Üreten hareketli yasanýn temeli þudur. bir grubun emek gücü karþý grubun farklý kullanýmlý emek gücüdür. Bu süreçhem zorunlu hem ittifaký zorunludur. Her bir kiþi ya da grup emek gücü her bir kiþi ya da grup ihtiyacýnýn karþýlanmasýyla tüketime denk olup; yarýn yine üretim hareketi içinde olunacaðýndan birikmiþ olmasý bir anlam ifade etmez. Siz, elli somuna bir kundura üretiyorsanýz.
887 
 Denge ve Dengesizlik Süreçleri 22  (Bayram Kaya)

Ve süreç siz beþ birim de, on birim de üretseniz; üreten sektöre göre olmakla on birim içinde tüketeceðiniz yine bir birimdir. Dokuz birim mütekabiliyet payý deðil; El payý olukla asalak efendilerindir. Üreten sektörler on birim üretmekle; üreten sektörün kullanýmý on birime çýkmýyordu. Üreten sektör yine bir birimle doygunluða eriþiyordu.
888 
 Denge ve Dengesizlik Süreçleri 18  (Bayram Kaya)

Bir grup hareketi içinde grubun nüfusu kadarla tüketim olacakla üretim de bu tüketime göre firenle sýnýrlarýna ulaþacaktýr. Bu doygunluktur. Doygunluk noktalý belirme; hareketin sýnýrlý sonlu oluþ eþiðine gelmesiyle, üretim hareketi bu sýnýrýndan daha fazla geniþleyip; daha az durumlarýný oluþamazdý. Buðdayýný üretmediðiniz kunduranýn üretilmesini de yaptýramazdýnýz. Kundura üretimi tam da buðday üretenlerin sayýsý kadar tüketim olmakla sýnýrlý olur. Daha fazlasýna kimse yorulmak istemez.
889 
 Eþitsiz El'in Adil Olmasý 4  (Bayram Kaya)

Kiþilerin, El sahipliði üzerinde mal, mülk sahibi olmasý; geri baðlaným yasasý olan som bencilliðimizin sahiplenmesi üzerinde kiþisi bencilliðin karþýlanma meþruiyetine çok uygundu. Buradaki çeliþki þuydu. Bu sahiplik üzerinde herkes çalýþsa, çalýþýrken kendisini paralasa da mal, mülk ve emek gücünün sahibi deðildi.
890 
 Yaþam Ne Yapýyor?  (Poyraz Vurgun)

Filozoflarýn, düþünürlerin tarih boyunca çok kafa yormuþ olmasýna ve düþünce olarak deðiþik kamplara ayrýlmýþ olmalarýna raðmen, bireyler de kendince bu sorulara cevaplar aramýþ -arýyor- ve bundan dolayýdýr ki herkes kendince bir yaþam felsefesi oluþturuy
891 
 Eksen Çaðý 4  (Bayram Kaya)

Þimdi ittifaký giriþme nedenle þimdiye kadar kendisine hayati derecede anlam olanlar önem deðildi. Þimdiye kadar kendisine "hayati olan anlam"; "tanýmýn kendisi, taným yapmanýn merkezi" oldu. Bölge ve bölgedeki anlam kendisiyle özdeþ "ben" olmuþtu.
892 
 Biz Deklarasyonu 3  (Bayram Kaya)

Köleci yapý ile birlikte kült merkezleri panteon olmaktan çýkmýþtý. "El beyt" olmakla El'in evi, El'in tapýnaðýydý. Bel'in evi, hübelin tapýnaðýydý.
893 
 Düþünelebilen Her Þey Ya Olmuþtur Ya da Olacaktýr  (Emre Özbakýr)

amansýz mühür çýkagelmiþse kader kapýlarýndan, zamana sadece onu uygulamak düþer, ha þa!
894 
 El Kavramý 9  (Bayram Kaya)

El nesnel gerçeklik olan algýlar üzerinde kendisini eþletmektedir. O nesnel gerçekliðin algýsýný kendisini çaðrýþým yaptýrmaktadýr. Böylece El; soyut, öznel mana algýlý ama somut olanla koþullu bir öðrenmedir.
895 
 Ekici ve Çoban Gruplarýn Diretiþi 13  (Bayram Kaya)

O toplu iðne baþýnýn içi ne çalkantý ve frekanslar salýnýmýyla dolu. Ýþte kendisi ile ayný þey olan enerji parçacýk içinde de böyle bir þeydir. Yani parçacýk bile homojen deðil. Bir El irade konusu bizi nerelere götürdü. O köprüyü siz irade kullanmakla geçmiyordunuz, o koordinatla o köprüden zorunlu olmakla geçiyordunuz. Kýzýlýrmak þartlarý size, üzerinde geçilmez bir durum olmakla yansýma yapmaktadýr.
896 
 Paranýn Ýcadý 1  (Bayram Kaya)

Takas: zorunlu ihtiyaçlarýn saðlanmasýna karþýlýktý. Takas edilenler farklý kullaným ve tüketim deðeri olmasýyla, gruplar ekseninde üretiliyordu. Bu tür ürünler gruplar kullanýmý için karþýlýklý deðiþ tokuþla tapýnak beyanlý mütekabiliyeti yükümlülüklerdi. Karþý grup için üretmenin taahhüdünden kaynaklý deðiþ tokuþtu. Takas en az yedi baðlaþma ve baðýntýdan oluþur
897 
 Tarihi Kulluk Sözleþmesi 14  (Bayram Kaya)

Doðada tüm süreçler tekil oluþla (yalýtýmla) yola çýkýp tekil oluyordu. Çoðul oluþla yola çýkýp sentez ile tekil oluyordu. Bunlar birbirini doðuran, birbirine dönüþen; yansýma süreçler kesikli sürekliliði olmakla sürekliliktirler.
898 
 Uygarlýk ve Ýnsan 8  (Bayram Kaya)

Ýþte ön ittifaklý muazzam güç te üreten iliþkiler yasasýna baðlý kolektif süreçli kolektif birim zamanlý kolektif paydaþlý nesnel somut yasalarla çevrim oluyordu. Ýlahlar trans Atlantik'in mühendisleri gibi bu iþi iyi biliyorlardý.
899 
 El'in Kiþisel Eþmesi 2  (Bayram Kaya)

El mana anlayýþý, ön ittifaka göre ön ittifaktan kopup ayrýlmakla parça olan düþüncedir. Ama El mana anlayýþý uygulamaya konacak olan kendi El süreçlerine göre de bütün olmanýn kendisidir. Uygulamasý içinde her biri ayrý ayrý olan El süreci de bütün olan El mana anlayýþýna göre, parça ve çoklu olan El süreci olmak demektir. El mana anlayýþlý düþünce; ön ittifaktan kopmakla; kendisi de kendisi gibi parça düþünce þekline dönüþecekti. Böylece El mana anlayýþý da tam bir kiþi anlayýþlý mana içerikli düþünceye dönüþecekti. Yani þimdiki deyimle kiþi ilahý ya da kiþi tanrýsý; kiþi rabbi olacaktý.
900 
 Tarihi Kulluk Sözleþmesi 9  (Bayram Kaya)

Ama umulup beklenen vaadi kiþi salt kendileri üzerine doðacak bir vaat olmasýna kalpten inanan kiþi de Nemruttu. Çünkü Nemrutlar açýktan “benim olan benim, senin olan senin” derken kalplerinde olan çeliþki ile samimi deðildiler. Kalplerinde senin olan da benim diyorlardý. Bu nedenle El mana anlayýþý hep baðýþ lütuf, ele, geçirme, istimlak etme, ihale, komisyon, hediye, rüþvet alma rant edinme, kira saðlama gibi ihsanlar üzerine kayraydý. Ama niyet, akýbetle ayný olmayacaktý.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.