..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Yaþamak için topu toplam altý haftam kalsaydý ne mi yapardým? Tuþlara daha hýzlý basmaya bakardým. -Isaac Asimov
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Saklý Kalsýn
Papatya
Þiir > Sevgi ve Arkadaþlýk

Senle geçen bir güzel bahar Okyanuslara sürüklese Varsýn dört dönsün dünya ne çýkar , Bilmem bahtimiza? Saklý kalsýn içine attýklarýmýz Kapalý bir kutu da kalsýn anýlarýmýz Göz açýp kapayana kadar geçecek zaman Bir piyano ve saat sesi kaldý duyulan, Arkana bakmadan git Ben de çýkacaðým birazdan Müzik bitmek üzere... On' a

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
881 
 Hafýza Mantýk 1  (Bayram Kaya)

Mantýk doðada vardý ve doðal sistemlerin entegresiyle bir iþleyiþ mantýðýydý. Ýnsan bu yansýmayý fark edip, buna uygun anlamalarýn soyutlama bilinci yapmakla mantýklý olmaktaydý.
882 
 Ýþsizliði Gösterip Sömürüye Razý Etmek 1  (Bayram Kaya)

Bir zamanlar da El rýzk sahiplerini gösterip; sizlerin mülk sahiplerine çalýþmanýzý hakkaniyet kýlmýþtý. Bu mütekabiliyet esasýný bozmuþtu. Mülk sahiplerine çalýþma karþýlýðýnda alýnan ücrette sizin "rýzkýnýzdý". Þimdi de sistem ayný yolda gidiyordu. Özel mal, mülk, iþletme ve üretim aracý sahipliðini size iþsizlik olukla göstermekle sizi sömürüye razý ediyordu.
883 
 Denge ve Dengesizlik Süreçleri 1  (Bayram Kaya)

Ya da "bak ben saati buldum. Gidip bununla buðdayý deðiþeyim" diye de üretim hareketi süreci de baþlamamýþtý. Yahut ta kivi çok daha iyi "getiri" yapýyor; elma yetiþtirme ekiciliðini býrakayým da, kivi kazancý yapayým diyen bir ön envanterli süreç baþlatýcýlarý (!) baþlangýç koþullarý içinde hiç yoktu.
884 
 El Kavramý 5  (Bayram Kaya)

Üreten hareketli yasanýn temeli þudur. bir grubun emek gücü karþý grubun farklý kullanýmlý emek gücüdür. Bu süreçhem zorunlu hem ittifaký zorunludur. Her bir kiþi ya da grup emek gücü her bir kiþi ya da grup ihtiyacýnýn karþýlanmasýyla tüketime denk olup; yarýn yine üretim hareketi içinde olunacaðýndan birikmiþ olmasý bir anlam ifade etmez. Siz, elli somuna bir kundura üretiyorsanýz.
885 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 61  (Bayram Kaya)

Kýsaca sürekliliði ve bir çokluðu içinde insan yaþamý gibi bir duruma biz iþte hayat budur dersek, hayat dediðimizin sentezi süreklilik içinde hiç te hayat olmadýðýný görürüz. Ya da hayat deðil dediklerimizin de süreklilik içinde hem de vaz geçilmez bir hayat olduðunu görürüz.
886 
 Osmanlýda Kýsmi Bir Etkin Hafýza 14  (Bayram Kaya)

Ýhtiyaçlarýný karþýlama eðiliminde olan fakir ihtiyaçlarýnýn çalýþma nesnesini (enerji kaynaðýný)elinde tutanlara doðru çalýþmak için eðimledir. Bu eðim kendisinde beliremeyene zenginliðe göre beliren fakirlikle aktiflikti. Bu aktiflik dýþtaki zengine göre pasiflik olmakla sýðýnma ve teslimiyettir.
887 
 Eþitsiz El'in Adil Olmasý 4  (Bayram Kaya)

Kiþilerin, El sahipliði üzerinde mal, mülk sahibi olmasý; geri baðlaným yasasý olan som bencilliðimizin sahiplenmesi üzerinde kiþisi bencilliðin karþýlanma meþruiyetine çok uygundu. Buradaki çeliþki þuydu. Bu sahiplik üzerinde herkes çalýþsa, çalýþýrken kendisini paralasa da mal, mülk ve emek gücünün sahibi deðildi.
888 
 Denge ve Dengesizlik Süreçleri 18  (Bayram Kaya)

Bir grup hareketi içinde grubun nüfusu kadarla tüketim olacakla üretim de bu tüketime göre firenle sýnýrlarýna ulaþacaktýr. Bu doygunluktur. Doygunluk noktalý belirme; hareketin sýnýrlý sonlu oluþ eþiðine gelmesiyle, üretim hareketi bu sýnýrýndan daha fazla geniþleyip; daha az durumlarýný oluþamazdý. Buðdayýný üretmediðiniz kunduranýn üretilmesini de yaptýramazdýnýz. Kundura üretimi tam da buðday üretenlerin sayýsý kadar tüketim olmakla sýnýrlý olur. Daha fazlasýna kimse yorulmak istemez.
889 
 Yaþam Ne Yapýyor?  (Poyraz Vurgun)

Filozoflarýn, düþünürlerin tarih boyunca çok kafa yormuþ olmasýna ve düþünce olarak deðiþik kamplara ayrýlmýþ olmalarýna raðmen, bireyler de kendince bu sorulara cevaplar aramýþ -arýyor- ve bundan dolayýdýr ki herkes kendince bir yaþam felsefesi oluþturuy
890 
 Eksen Çaðý 4  (Bayram Kaya)

Þimdi ittifaký giriþme nedenle þimdiye kadar kendisine hayati derecede anlam olanlar önem deðildi. Þimdiye kadar kendisine "hayati olan anlam"; "tanýmýn kendisi, taným yapmanýn merkezi" oldu. Bölge ve bölgedeki anlam kendisiyle özdeþ "ben" olmuþtu.
891 
 Biz Deklarasyonu 3  (Bayram Kaya)

Köleci yapý ile birlikte kült merkezleri panteon olmaktan çýkmýþtý. "El beyt" olmakla El'in evi, El'in tapýnaðýydý. Bel'in evi, hübelin tapýnaðýydý.
892 
 Anlamak Gerek 21  (Bayram Kaya)

Farklý kullaným ve farklý tüketim deðeri olan ürünlerin karþýlýklý takasý da üretim hareketiydi. Böylece kolektif birim zamanlý olan kolektif artýk zamanýn üreten iliþkiye dönüþen yansýmasý; gruplar arasýnda da dolaþýma (tedavüle) çýkan yeni bir yansýmaydý. Grup biriktirmiyor bir baþka grup için deðiþtirilebilir emekleri üretiyordu.
893 
 Paranýn Ýcadý 1  (Bayram Kaya)

Takas: zorunlu ihtiyaçlarýn saðlanmasýna karþýlýktý. Takas edilenler farklý kullaným ve tüketim deðeri olmasýyla, gruplar ekseninde üretiliyordu. Bu tür ürünler gruplar kullanýmý için karþýlýklý deðiþ tokuþla tapýnak beyanlý mütekabiliyeti yükümlülüklerdi. Karþý grup için üretmenin taahhüdünden kaynaklý deðiþ tokuþtu. Takas en az yedi baðlaþma ve baðýntýdan oluþur
894 
 El Kavramý 9  (Bayram Kaya)

El nesnel gerçeklik olan algýlar üzerinde kendisini eþletmektedir. O nesnel gerçekliðin algýsýný kendisini çaðrýþým yaptýrmaktadýr. Böylece El; soyut, öznel mana algýlý ama somut olanla koþullu bir öðrenmedir.
895 
 Düþünelebilen Her Þey Ya Olmuþtur Ya da Olacaktýr  (Emre Özbakýr)

amansýz mühür çýkagelmiþse kader kapýlarýndan, zamana sadece onu uygulamak düþer, ha þa!
896 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 18  (Bayram Kaya)

Bu çevre hayat için, hayat çevre için gibi kör bir anlayýþ ortaya konmamalýdýr. Böyle bir þey yok. Bir deðiþme bir akýþ kendisinden sonrasýndan haberi yokken dahi çevresel koþullu belirme þartlarýyla kendisinden sonrasýný belirler.
897 
 Ekici ve Çoban Gruplarýn Diretiþi 13  (Bayram Kaya)

O toplu iðne baþýnýn içi ne çalkantý ve frekanslar salýnýmýyla dolu. Ýþte kendisi ile ayný þey olan enerji parçacýk içinde de böyle bir þeydir. Yani parçacýk bile homojen deðil. Bir El irade konusu bizi nerelere götürdü. O köprüyü siz irade kullanmakla geçmiyordunuz, o koordinatla o köprüden zorunlu olmakla geçiyordunuz. Kýzýlýrmak þartlarý size, üzerinde geçilmez bir durum olmakla yansýma yapmaktadýr.
898 
 Uygarlýk ve Ýnsan 8  (Bayram Kaya)

Ýþte ön ittifaklý muazzam güç te üreten iliþkiler yasasýna baðlý kolektif süreçli kolektif birim zamanlý kolektif paydaþlý nesnel somut yasalarla çevrim oluyordu. Ýlahlar trans Atlantik'in mühendisleri gibi bu iþi iyi biliyorlardý.
899 
 El'in Kiþisel Eþmesi 2  (Bayram Kaya)

El mana anlayýþý, ön ittifaka göre ön ittifaktan kopup ayrýlmakla parça olan düþüncedir. Ama El mana anlayýþý uygulamaya konacak olan kendi El süreçlerine göre de bütün olmanýn kendisidir. Uygulamasý içinde her biri ayrý ayrý olan El süreci de bütün olan El mana anlayýþýna göre, parça ve çoklu olan El süreci olmak demektir. El mana anlayýþlý düþünce; ön ittifaktan kopmakla; kendisi de kendisi gibi parça düþünce þekline dönüþecekti. Böylece El mana anlayýþý da tam bir kiþi anlayýþlý mana içerikli düþünceye dönüþecekti. Yani þimdiki deyimle kiþi ilahý ya da kiþi tanrýsý; kiþi rabbi olacaktý.
900 
 Gerçeklik ve Hakikat  (Bayram Kaya)

Geçeklik eþttir hakikat, diyen bir anlayýþla bu sunumu okuyacaksanýz bu yazýyý hiç okumayýn. Önce bu kavramlarýn anlam ayrýmlarýný edinin sonra bu yazýyý okuyun lütfen...

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.